Gra na telefon – sockety, czy coś innego?

0

Witam, planuje zaczac pisac apke gry na telefon cos typu tibiamicro edition android & windows phonw

Jezyki mysle ze
Silnik w c++
Serverside w .lua
A klient w c# ?

O tu jest prozba bo nigdy doczynienia nie mialem z czyms takim jak sockety.moze ktos moglby podac przyklad np klient nasluchuje czy serwer jest wlaczony
W internecie niestety duzo NIE MA, a bez tego nic nie zdzialam.

Dobre jezyki do takiej gry wybralem? Czy visual studio 2015 sobie poradzi? Powinnem wiedziec cos jeszcze wiedziec? zanim zaczne ta gre pisac

0

Co do reszty się nie wypowiadam, ale serwer w Lua? Ciekawi mnie czemu wybrałeś akurat tak niszowy język, a nie np. EcmaScript i NodeJS?

0

Na temat socketów napisano w sieci mnóstwo - poczytaj sławiony przez wszystkich Beej's Guide to Network Programming.

0
Szado napisał(a):

Co do reszty się nie wypowiadam, ale serwer w Lua? Ciekawi mnie czemu wybrałeś akurat tak niszowy język, a nie np. EcmaScript i NodeJS?
Nigdy nawet o nich nie slyszalem to cos podobnego do lua w skladni? Czy calkowicie inny jezyk nie podobny do lua,c++,c#?

Uwazasz ze powinnem go uzyc do serverside zamiast .lua? Dlaczego jaki powod? wiecej w nim mozna zrobic? Lepiej wydajny?

Mozesz troche mi o nim opowoedziec jezeli go znasz?

Jezeli tak to bym musial sie go najpierw troche poduczyc

Popatrze po google zobacze co to jest mniej wiecej.

enedil napisał(a):

Na temat socketów napisano w sieci mnóstwo - poczytaj sławiony przez wszystkich Beej's Guide to Network Programming.

Ok,dzieki tak zrobie.

0

@enedil: tak z lua mialem doczynienia min. Przy edycji gier na zlecenie.Zawsze bylem z

Poczytalem troche i zaczne pisac od przyszlego tygodnia, ale jeszcze sie zastanawiam czy dobre jezyki wybralem do takiego typu gry.zeby pozniej sie nie okazalo ze zle jezyki dobralem do pisania gry.

Na komputer bym mial owiele latwiej ale z tego co widze to najwiekszy popyt jest na gry mobilne.

0
Biały Szczur napisał(a):
Szado napisał(a):

Co do reszty się nie wypowiadam, ale serwer w Lua? Ciekawi mnie czemu wybrałeś akurat tak niszowy język, a nie np. EcmaScript i NodeJS?
Nigdy nawet o nich nie slyszalem to cos podobnego do lua w skladni? Czy calkowicie inny jezyk nie podobny do lua,c++,c#?

Uwazasz ze powinnem go uzyc do serverside zamiast .lua? Dlaczego jaki powod? wiecej w nim mozna zrobic? Lepiej wydajny?

Mozesz troche mi o nim opowoedziec jezeli go znasz?

JavaScript w wersji serwerowej, kompilowany przez silnik V8. Do użytku z NodeJS (https://nodejs.org/en/). Wysoka wydajność, duża ilość bibliotek rozprowadzanych za pomocą menadżera pakietów NPM. Aktualnie chyba najpopularniejsze "alternatywne" rozwiązanie serwerowe.

Co do Lua to z tego co wiem, to ma wydajny interpreter LuaJIT, ale za to mniejszą społeczność. Sam zdecyduj, podsuwam pomysł zapoznania się z serwerową odsłoną JS-a. :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0