Witam, jakiś czas temu podjąłem się projektu programu. Ma on kodować obrazy w dźwięki i na odwrót. Jego działanie pokrótce opisane jest tutaj:
Moduł A:
Program najpierw odczytuje obraz pulpitu w czasie rzeczywistym
Odczytuje dźwięk z wybranego źródła (także w czasie rzeczywistym);
LUB
Odczytuje plik wideo;
Te dane przetwarza na własny system zapisu obrazu i dźwięku, kodując je w dane dźwiękowe;
Eksportuje dane do pliku .WAV
LUB
Generuje w czasie rzeczywistym dźwięki odpowiadające zakodowanemu przetworzonemu sygnałowi wideo.
Moduł B:
Program odczytuje dane z wejścia mikrofonowego;
Przetwarza zakodowane dane dźwiękowe i dekoduje je jako strumień wideo;
Wyświetla odkodowany strumień wideo na ekranie.
Umiem już trochę podstaw C++, nauką jestem w fazie podstaw programowania obiektowego. Choć jest to język przydatny to nie wiem nawet od czego zacząć, żeby uformować z tego coś sensownego. Nie mam pojęcia, jakich bibliotek użyć, żeby napisać chociażby zalążek swojego projektu. Uczę się DirectX, ale nie wiem czy potrzebuję znać wszystkie jego tajniki aby napisać prosty program 2D. Zastanawiam się, czy nie lepiej by dla mnie było, gdybym podjął się nauki Javy i w niej napisał ten program. Rozchodzi się głównie o to, że Java ma wbudowane w sobie funkcje przetwarzania obrazu i dźwięku i zapewne napisanie w nim mojego programu byłoby o niebo łatwiejsze. A być może jest jeszcze prostszy język, w którym mógłbym napisać ten program. Po prostu zależy mi na tym, żeby bez móc wykonać swój projekt bez długiego stażu w danym języku. Czy jest mi ktoś w stanie doradzić jakiego języka/bibliotek użyć do swojego projektu?