Jestem początkującym w C++. Od miesiąca uczę się obiektowości i poznałem klasy, przeładowania operatorów i dziedziczenie. Wymyśliłem sobie, że chcę poćwiczyć dzisiaj przeładowania operatorów korzystając przy tym z klas i dziedziczenia. Przeładowania operatorów chcę ćwiczyć na figurach takich jak: kwadrat, trójkąt i koło. Postanowiłem, że tak się za to zabiorę:
- Stworzę klasę figura, która będzie zawierała informacje takie jak: długość boku, wysokość, średnica, promień, pole, obwód i porównanie figury jednej do drugiej względem procentowym.
- Stworzę klasę kwadrat, która będzie dziedziczyć po klasie figura: długość boku, pole, obwód i porównanie.
- Stworzę klasę trójkąt, która będzie dziedziczyć po klasie figura: długość boku, wysokość, pole, obwód i porównanie.
- Stworzę klasę koło, która będzie dziedziczyć po klasie figura: pole, średnicę i porównanie.
- W main.cpp zajmę się wywoływaniem tych klas i stworzę metody przeładowania operatorów.
Jakieś porady, uwagi? Dzięki.