prosta wielowątkowość problem

0
class Callme {
    synchronized void call(String msg) {
        System.out.print("[" + msg);

        try {
            Thread.sleep(1000);
        } catch (InterruptedException e) {
            System.out.println("Przerwano");
        }

        System.out.println("]");
    }
}

class Caller implements Runnable {
    String msg;
    Callme target;
    Thread t;

    public Caller(Callme targ, String s) {
        target = targ;
        msg = s;
        t = new Thread(this);
        t.start();
    }

    public void run() {
        target.call(msg);
    }
}

class Synch {
    public static void main(String args[]) {
        Callme target = new Callme();

        Caller ob1 = new Caller(target, "Witaj");
        Caller ob2 = new Caller(target, "Synchroniczny");
        Caller ob3 = new Caller(target, "Swiecie");

        try {
            ob1.t.join();
            ob2.t.join();
            ob3.t.join();
        } catch (InterruptedException e) {
            System.out.println("Przerwano");
        }
    }
}

powinno być

[Witaj]
[Synchroniczny]
[Swiecie]

a jest

[Witaj]
[Swiecie]
[Synchroniczny]

i nie wiem dlaczego

3

Gdy uruchamiasz wątek za pomocą start, taki wątek wykonuje się równolegle z innymi. O tym który wykona się pierwszy decyduje OS. Jeżeli chcesz decydować o kolejności użyj mechanizmu semaforów, monitorów albo locków.

http://dembol.org/blog/2013/02/11/synchronized-vs-semaphore-vs-lock/

2

Tworząc wątki w javie i je uruchamiając nie masz pewności, który to uruchomi się pierwszy, drugi itp. Czyli np. może ruszyć 3,1,2. Jest to związane z możliwości losowego przypisywania czasu procesora różnym wątkom. Możesz się spróbować pobawić się priorytetami wątków ale to też nie jest metoda skuteczna na 100%.

Thread.currentThread().setPriority(Thread.MAX_PRIORITY);

bądź

Thread tr= new MyThread("tr"); 
tr.setPriority( Thread.NORM_PRIORITY + 1 ); 

Możesz też zastosować mechanizmy monitorów, locków itd.

0
Haskell napisał(a):

Gdy uruchamiasz wątek za pomocą start, taki wątek wykonuje się równolegle z innymi. O tym który wykona się pierwszy decyduje OS. Jeżeli chcesz decydować o kolejności użyj mechanizmu semaforów, monitorów albo locków.

http://dembol.org/blog/2013/02/11/synchronized-vs-semaphore-vs-lock/

Czyli rozumiem że dla

Caller ob1 = new Caller(target, "Witaj");
       Caller ob2 = new Caller(target, "Synchroniczny");
       Caller ob3 = new Caller(target, "Swiecie");

są zaprzęgnięte do pracy 3 różne wątki?

1

W konstruktorze klasy Caller masz zapis

new Thread(this);

więc, tak. Masz tyle wątków ile stworzysz obiektów klasy Caller.

0

Przykład z kompendium Herberta Schildt'a o ile dobrze pamiętam. Też miałem ten problem, kwestia niezbyt idealnego przykładu

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1