Button z TImage

0

Hej. Wiem że to o co pytam to temat rzeka nawet tu na forum i przepraszam że zaczynam nowy temat ale nigdzie nie znalazłam konkretnej odpowiedzi.

Mam przygotowane grafiki buttona w photoshopie w zasadzie to dwie. Button w stanie normalnym i po kliku. No i teraz co dalej?
Najprostszym rozwiązaniem wydaje mi się TImage? zwykła prostokątna grafika bez owali itd. by nie komplikować sprawy jeszcze bardziej, poza tym do swojego projektu nie potrzebuję aż takich wodotrysków. Jeśli TImage jest dobrym rozwiązaniem to pod jakie zdarzenia podpiąć te dwie grafiki by to miało ręce i nogi.? i czy załadowanie grafiki mi wystarczy?

Image1.Picture.LoadFromFile('C:buttonnormal');
Image1.Picture.LoadFromFile('C:buttonclick');

(normalnie grafiki dodam do zasobów ale to nie istotne)

A może znacie jakiś link do komponentu którym moglibyście się podzielić coś na zasadzie buttona co można to zrobić łatwo i przyjemnie (grafiki w .png lub .jpg)

0

wiem że ścieżki nie są kompletne brakuje" " i rozszerzenia, za szybko pisałam

0

Masakra ... Po pierwsze użyj komponenty TSpeedButton lub TBitButton oba mają metodę Glyph gdzie wskazujesz swoją bitmapę, po drugie jeśli chcesz inną grafikę gdy np button jest nieaktywny to wystarczy, że odpowiednio skleisz te bitmapy w jedną tak aby każda kolejna bitmapa była obok poprzedniej. przykład poniżej test.png

0

to robisz przy starcie Image1.Picture.LoadFromFile('C:buttonnormal');
to robisz przy OnMouseDown Image1.Picture.LoadFromFile('C:buttonclick');
a to przy OnMouseUp Image1.Picture.LoadFromFile('C:buttonnormal');

możesz też zrobić z tego komponent

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1