Tworzenie gier od podstaw czy w unity itp.?

0

Witam,
Czy ludzie na ogół tworzą gry w unity i innych narzędziach tego pokroju czy tylko w samym języku i np. jak w javie to tylko netbeans? Pisać gry w samym języku, czy to zbyt mozolne i lepiej się nauczyć tworzyć gry w narzędziach typu unity?

0

Przecież możesz to sam sprawdzić: wygooglaj sobie dla każdej gry, która Ci przyjdzie na myśl, technologię w której została wykonana i będziesz wiedział…

Zazwyczaj się koła na nowo nie odkrywa i zarówno profesjonalne, jak i amatorskie gry powstają z wykorzystaniem gotowego silnika.

0

a w Unity lepiej pisać w C# czy javascript? czy to nie robi różnicy?

0

Lepiej pisać w C#. Nie tylko dlatego, że w językach statycznie typowanych sprawniej można się poruszać po całym projekcie, ale też dlatego, że większość programistów Unity używa C#, a co za tym idzie, znajdziesz więcej materiałów do nauki, gotowych skryptów itp.

0

a jakie polecacie narzędzie do robienia gier w Javie? i jaką trzeba mieć wiedzę, żeby zrobić w niej jakieś proste gry 2D? przerobienie książki np. java w 21 dni wystarczy?

0

Ja bym Javę sobie odpuścił. Język spoko, ma jakieś biblioteki (libgdx, jMonkeyEngine itp.), ale to wciąż nie jest prestiż pracy na poziomie Unity ;)

Ja zaczynałem od tego kursu:

i choć niektóre rzeczy są przekombinowane - można to zrobić prościej, może mniej profesjonalnie, ale prościej, krócej - to całkiem zrozumiały kurs.

0

no to szkoda, bo w Javie mi się najprzyjemniej pisze
a C# na jakim poziomie trzeba umieć, żeby zacząć robić gry w unity?

0

Na poziomie Javy. Ja zaczynałem znając Javę... no i kilka innych języków (C/C++, Python, PHP).

Programowanie w Unity znacznie różni się od normalnego programowania aplikacji w C#. Każdy obiekt (rysunek, model 3D) oprogramowujesz oddzielnie od reszty aplikacji. Możesz oczywiście budować jakieś powiązania (i pewnie będziesz to robił), ale na początku po prostu przeciągasz jakiś rysunek na scenę i oprogramowujesz jego zachowanie, czasem korzystając z gotowych komponentów, które te zachowania oprogramowują za Ciebie, zgodnie z silnikiem. Nie musisz nic pisać, żeby rysunek był wyświetlony, wyświetlanie rysunków, czy modeli to domyślne zachowanie silnika.

Np. chcesz zrobić postać poruszającą się w jednym z kierunków (np. w lewo). Wsadzasz obrazek na scenę, dodajesz do niego nowy skrypt w C#, i w tym skrypcie piszesz:

 void Update() {
    if (Input.GetKey(KeyCode.LeftArrow)) {
        transform.position += Vector3.left * Time.deltaTime * 3.0f; // 3 jednostki na sekundę w lewo
    }
}

Instalując Unity dostajesz od razu środowisko programistyczne, nie musisz nic konfigurować, od początku masz wszystko co potrzeba, żeby pracować :)

0

dzięki wielkie za pomoc

0

Pracowałem kilka miesięcy z JmonkeyEngine i troszkę z Unity (tu raczej się bawiłem). Jeśli jesteś dobry w Javie to w JmonkeyEngine zrobisz sobie demo gierkę typu wyścigi samochodowe (bez net) itp. w ciągu 10-12 godzin (wynik praktyczny). Jest dużo przykładów ,gotowców. Dodatkowo zawsze masz dostęp do kodu i możesz wiele rzeczy poprawić dopasować na poziomie jaki w Unity będzie Ci trudno (chyba ) uzyskać.
Problem się zacznie jak będziesz chciał tą gierkę dystrybuować - zaczniesz walczyć z różnymi konfiguracjami kart graficznych, słabymi kompami itp. - wszystko jest do zrobienia ale to te 90% czasu, o którym nawet nie pomyślisz. Dojdzie tunowanie JVM/ GC itp. Robienie instalatora. Strasznie nudna zabawa. (Chyba najgorsze były zrypane defaultowe pobugowane drivery z OpenGL od Microsoftu).
Dlatego jeśli celem jest zrobienie gry to Unity.
JME tylko jeśli chciałbyś uczyć się dogłębnie grafiki i GPU z myślą o robieniu enginów/ bebechów w przyszłości. Szansa znalezienia takiej pracy... minimalna. (Fajne jest za to oglądanie algorytmów JME i czytanie jak zrobili niektóre rzeczy - naprawdę dość ładnie udokumentowany przykładami engine).

4
jarekr000000 napisał(a):

Dodatkowo zawsze masz dostęp do kodu i możesz wiele rzeczy poprawić dopasować na poziomie jaki w Unity będzie Ci trudno (chyba ) uzyskać.

Jeśli mówisz o kodzie Unity, to jest do niego dostęp, ale w którejś z wersji PRO, za którą trzeba zapłacić.

Co do pytania. Wiesz, jak działają gry? Wiesz, czym jest pętla komunikatów? Główna pętla gry? Zapewne nie wiesz. Więc ja Ci polecam NA POCZĄTEK zainteresować się, jak tworzy się gry bez silników. Czystym kodem. Dzięki temu załapiesz, jak działa cały proces i mechanizm, i dlaczego rzeczy dzieją się tak, a nie inaczej. Dopiero z tą wiedzą siadaj do silników typu UNITY, czy jakiegokolwiek innego. Serio, będzie Ci dużo łatwiej ogarnąć to wszystko. Możesz oczywiście od razu usiąść do Unity, ale gwarantuję Ci, że bardzo szybko przyjdzie taki moment, w którym uznasz: "nie rozumiem, to za trudne" i albo odpuścisz, albo wrócisz do nauki podstawowych mechanizmów gry. Więc serio od razu od tego zacznij.

3

przerobienie książki np. java w 21 dni wystarczy?

Da się pod warunkiem, że będziesz postępował tak jak w tym komiksie: http://abstrusegoose.com/249 ;)

Czyli jeżeli chcesz na poważnie coś robić, czy to będzie programowanie gier, czy robienie ich w gotowych silnikach (też wcale nie jest to takie łatwe), czy chcesz się nauczyć języka obcego albo śpiewać na estradzie, whatever - to szykuj się na lata nauki. Inaczej jest to po prostu niepoważne i dziecinne.

Chyba, że chcesz się pobawić - wtedy idziesz po linii najmniejszego oporu i nie uczysz się programowania, a bierzesz jakiś edytor gier, który ci pozwoli wyklikać grę (np. Unreal Engine, ale on też jest dość złożony, chociaż ma przewagę w stosunku do Unity, że nie trzeba umieć pisać kodu - programuje się wizualnie - http://martiancraft.com/img/blog/articles/large/20140731_unreal-engine_findcover.jpg ). Albo w ogóle jakieś prostsze edytorki (podobno Construct 2 jest takim edytorkiem, ale nie używałem). Wtedy masz szansę coś zrobić z zerową wiedzą na temat programowania.

Czyli - albo chcesz się pobawić, albo chcesz wejść w to głębiej. Chcesz się pobawić, to po prostu ściągasz program i robisz tutorial, parę godzinek i coś zrobisz. Chcesz wejść w głębiej, to się szykujesz na naukę latami (przy czym możesz zacząć od zabawy, a powoli wchodzić głębiej).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1