Symulacja zderzenia dwóch piłek

0

Hej, mam za zadanie napisać aplikację, która przedstawi animację, zderzenie dwóch piłek. W interfejsie użytkownika ma być możliwość określania położenia tych piłek, ich masy itd.

I moje pytanie jest następujące:
Jakiego środowiska/programu użyć? W czym to najlepiej napisać?

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

0

Jakiego środowiska/programu użyć? W czym to najlepiej napisać?

Takiego jakie znasz.

0

Chodzi mi o środowisko, które umożliwia stworzenie takiej animacji.

0

praktycznie każde - weź to, które znasz najlepiej

0

Ja na studiach pisałem coś takiego w delphi:
Project1.zip

Jeśli chcesz to mogę ci podesłać kod to tylko sobie dorobisz drugą piłeczkę ;)

0

@Juhas: jak już wspomniałem jest to projekt studencki oparty o TTimer i TPaintBox. W zdarzeniu OnTimer jest taki kodzik:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
const x:integer=6;
      y:integer=6;
      krokx:integer=6;
      kroky:integer=6;
begin
    with PaintBox1.Canvas do
    begin
      //czyszczenie prostokąta
      Brush.Color:=clWhite;
      Rectangle(0,0,200,200);
     //obliczenie współrzędnych
      x:=x+krokx;
      y:=y+kroky;
     //rysowanie koła w kwadracie o boku
     // równym 6 pikseli
     Brush.Color:=clBlue;
     Ellipse(x-6, y-6, x+6, y+6);
     if (x>Paintbox1.Width-6) then
     begin
       krokx:=6+Random(5);
       krokx:=-krokx;
     end;
     if (y>Paintbox1.Height-6) then
     begin
        kroky:=6+Random(5);
        kroky:=-kroky;
     end;
     if (x<=6) then krokx:=-krokx;
     if (y<=6) then kroky:=-kroky;
   end;  //with
end;

brzydal straszny ale działa ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1