#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
#include<time.h>
#include<conio.h>
void heapify(int* , int , int );
void buildHeap(int* ,int );
void heapSort(int* ,int );
void merge(int*,int,int,int);
void mergeSort(int*,int,int);
void quickSort(int* , int , int );
int main()
{
char esc;
int k,n;
int* A;
clrscr();
do
{
printf("Podaj liczbe elementow tablicy\n");
scanf("%d",&n);
printf("\n");
srand(time(NULL));
A=(int*)malloc(n*sizeof(int));
for(k=0; k<n; k++)
A[k]=rand()%100;
printf("Tablica przed sortowaniem\n\n");
for(k=0; k<n; k++)
printf("%d ",A[k]);
printf("\n\n");
heapSort(A,n);
//mergeSort(A,0,n-1);
//quickSort(A,0,n-1);
printf("Tablica po sortowaniu\n\n");
for(k=0; k<n; k++)
printf("%d ",A[k]);
printf("\n\n");
free(A);
esc=getch();
}
while(esc!=27);
return 0;
}
void heapify(int* A, int l, int p)
{
int i,j;
int x;
int isHeap;
x=A[l];
i=l;
j=(2*i)+1;
isHeap=0;
while(j<=p && !isHeap)
{
if(j<p && A[j]<A[j+1])
j++;
if(x<A[j])
{
A[i]=A[j];
i=j;
j=(2*i)+1;
}
else
isHeap=1;
}
A[i]=x;
}
void buildHeap(int* A,int n)
{
int i;
for(i=(n-2)/2; i>=0; i--)
heapify(A,i,n-1);
}
void heapSort(int* A,int n)
{
int i;
int x;
buildHeap(A,n);
for(i=n-1; i>=1; i--)
{
x=A[0];
A[0]=A[i];
A[i]=x;
heapify(A,0,i-1);
}
}
void merge(int* A,int p,int q,int r)
{
int n1,n2,i,j,k;
int* B;
n1=q-p+1;
n2=r-q;
B=(int*)malloc((n1+n2)*sizeof(int));
for(k=p; k<=r; k++)
B[k-p]=A[k];
i=0;
j=n1;
k=p;
while(i<n1 && j<n1+n2)
{
if(B[i]<=B[j])
{
A[k]=B[i];
i++;
}
else
{
A[k]=B[j];
j++;
}
k++;
}
while(i<n1)
{
A[k]=B[i];
i++;
k++;
}
while(j<n1+n2)
{
A[k]=B[j];
j++;
k++;
}
free(B);
}
void mergeSort(int* A,int p,int r)
{
int q;
if(p<r)
{
q=(p+r)/2;
mergeSort(A,p,q);
mergeSort(A,q+1,r);
merge(A,p,q,r);
}
}
void quickSort(int *A, int l, int p)
{
int v;
int i,j;
int x;
v=A[(l+p)/2];
i=l;
j=p;
do
{
while(A[i]<v) i++;
while (A[j]>v) j--;
if(i<=j)
{
x=A[i];
A[i]=A[j];
A[j]=x;
i++;
j--;
}
}
while(i<=j);
if(j>l) quickSort(A,l, j);
if(i<p) quickSort(A, i, p);
}
Dlaczego po usunięciu fragmentu kodu ze zmienną logiczną isHeap funkcja przywracająca kopiec nie zatrzymuje się w rozsądnym czasie
Ile pamięci zajmuje rekurencja w tej wersji quickSort i jak się jej pozbyć ?
Co do sortowania przez scalanie to jak wyglądałaby wersja działająca w miejscu przy zachowaniu obecnej złożoności czasowej