Wątek przeniesiony 2017-02-21 08:32 z Newbie przez aurel.

Zlecenie na grę

0

Ciekawią mnie koszta/czas pracy napisania gry na telefon android/ios. Jakiego języku najlepiej użyć do napisania tej gry. Gra byłaby, myślę dość rozbudowana. Główny wątek to rozwój postaci, rozwiajnie atrybutów przez minigierki, scenariusz z różnymi zakończeniami, symulacja walk. Żeby bardziej zilustrować o co mi chodzi możecie sprawdzić grę Sword n Souls, która krąży na stronach z grami online. Grafika w miarę prosta. Nigdy nie miałem do czynienia z żadnym językiem programowania, nigdy mnie to nie interesowało, ale lubię grać w gry i mam parę pomysłów. Chciałbym jednak wiedzieć czy jest w ogóle taka szansa zlecenia pomysłu, zatrudnienie ludzi do pracy przy grze i jakie są to koszta lub ile czasu zajmuje tworzenie gier na telefon.

0

Ciekawią mnie koszta/czas pracy napisania gry na telefon android/ios.

Zobacz na zarobki np. programistów Javy, pomnóż przez liczbę osób w zespole i liczbę miesięcy, jaką trzeba będzie spędzić nad implementacją - mniej więcej da to obraz kosztów produkcji. Przy czym większa gra to nie tylko koderzy - przyda się też projektant, grafik, dźwiękowiec (muzyka, sfx), testerzy itd. itd.

Nigdy nie miałem do czynienia z żadnym językiem programowania, nigdy mnie to nie interesowało, ale lubię grać w gry i mam parę pomysłów.

Pomysłów to każdy ma wiele, więc nie jesteś wyjątkiem :]

Chciałbym jednak wiedzieć czy jest w ogóle taka szansa zlecenia pomysłu, zatrudnienie ludzi do pracy przy grze [...]

No to zacznij szukać chętnych, a dowiesz się czy jest szansa na zlepienie ekipy i rozpoczęcie prac. Tylko przedstaw sytuację szczegółowo, a nie tak jak w tym wątku, bo nikogo nie zainteresujesz.

[...] i jakie są to koszta lub ile czasu zajmuje tworzenie gier na telefon.

Nie da się jasno okreslić ile czasu potrzeba, bo każda gra jest inna - im bardziej złożona, tym więcej czasu potrzeba. Im większa ekipa, tym teoretycznie mniej czasu, ale większy koszt produkcji. Im lepszy koder, tym lepszy kod, mniej czasu będzie potrzebował na pisanie i teoretycznie mniej błędów popełni, ale więcej zechce do kieszeni. Jedną grę można samemu napisać w pół godziny, a na inną potrzeba będzie kilku miesięcy i całego zespołu.

Gdybyś miał tę grę już rozplanowaną (coś à la biblia gry), wszystko przemyślane, rozpisane i określone, to łatwiej było by cokolwiek powiedzieć. A tak to podałeś tylko ogóły - nic konkretnego, oprócz platformy.

0

Pomysły ma każdy, ale większość z nich jest słaba. Pomysły ma każdy, ale nikt nie ma chęci na ich realizacje.

Pracuję nad mapą pomysłów do gry, ale nie wiem czy będę miał na to pieniądze.

Jakich ludzi powinienem szukać w takim razie? Może te pytanie mi w czymś pomoże skoro trudno o bezpośrednią odpowiedź.

0

Jakich ludzi powinienem szukać w takim razie?

Napisałem Ci już - wszystko zależy od stopnia skomplikowania projektu.

Zakładam, że nie masz na myśli byle gierki do wyklikania w 10 minut, ale też nie ma to być potężne przedsięwzięcie. Więc tak minimalistycznie rzecz biorąc, zacząłbym od określenia technologii (znajdziesz na tym forum sporo wątków z pytaniami dotyczącymi takiego wyboru) i znalezieniu co najmniej jednego dobrego programisty. Grafika nawet jeśli będzie prosta (np. pixelart) to i tak przyda się ktoś, kto zajmie się jej tworzeniem, więc grafik to kolejna osoba. Gra bez muzyki i efektów specjalnych nie obejdzie się, więc przyda się dźwiękowec - trzecia osoba.

Programista rozplanuje i zaprogramuje, grafik namaluje, dźwiękowiec dorzuci dźwięki - dla małego projektu wystarczy. Nie wiem jak duży i złożony ma być ten Twój projekt, jednak jeśli ma być mocno rozbudowany to trzeba będzie więcej rąk do pracy.

1

Dźwiękowiec, czy muzyk nie są niezbędni do gry. Większość dźwięków do moich produkcji zakupiłem na http://www.soundrangers.com/

Jest trochę darmowej muzyki na licencji Creative Commons. Trzeba tylko patrzeć na szczegóły licencji. Czasem pozwala na użytek komercyjny, ale trzeba w aplikacji zamieścić link do licencji i nazwę autora (attribution license).

Do pierwszej własnej gry, grafik też może okazać się zbędny. Chociaż to zależy od specyfiki projektu. W obecnych pracach korzystam z Asset Store Unity, i niekiedy trafi są dobry asset całkowicie za free, za inne trzeba zapłacić, ale to i tak taniej niż zatrudniać grafika ;) Modele 3D dla scenerii, modele 3d postaci, animacje dla modeli postaci. Z tego można już coś uskładać i oprogramować.

Elementy 2D, jakieś ikony, przyciski do menu można pobrać z https://openclipart.org/ i obrobić na własne potrzeby.

Jeśli ktoś ma pracować za darmo, to woli rozwijać własne pomysły. Jeśli ktoś ma pracować odpłatnie, ale tanio, to raczej w wyniku nie otrzymasz gry, na której zarobisz - rynek jest przesycony, nie ma miejsca na kiepskie produkty.

0

@Spine: tyle że OP w ogóle nie siedzi w temacie, więc jedyne co ma to tylko pomysł - resztę ktoś musi zrobić.

Oczywiście że grafik i dźwiękowiec nie jest potrzebny - każdy coś tam umie namalować, do tego w sieci jest sporo darmowych materiałów. Jeśli wszystkim będzie miał się zająć jeden koder to biedak może siedzieć przy tym projekcie 10x dłużej niż to konieczne. Omawiany projekt raczej nie jest przeznaczony dla jednej osoby, więc warto będzie podzielić obowiązki na kilka osób.

0

Jesli faktycznie chcesz sobie zbudowac oglad na sytuacje. Uzyj googla. Przejrzyj quore, poczytaj postmortem roznych gier, obejrzyj troche filmikow na youtubie, poszukaj o indie apocalypse.

Co do tytulu co podeslales zalezy od technologi. Do tego przy zalozeniu ze beda assety mysle ze ktos kto sie interesuje gamedevem i pare gierek juz zrobil napisalby cos takiego w przedziale 1-3 miesiecy. Dlaczego tak szeroko? Nie wiem jak bardzo rozbudowany jest gameplay bo tylko chwile pogralem. Grywalne prototypy (nieraz bardziej rozbudowane) ludzie potrafia w 48 h zrobic lub szybciej. (chocby Ludum Dare) . Neistety potem na balansowanie, poprawianie szczegolow itp bardzo duzo schodzi.

0

A ja Ci powiem inaczej. Są osoby, które nie wezmą od Ciebie pieniędzy teraz. Będą chciały udziały w sprzedaży. Taką osobą jestem ja :) Jeśli chcesz, możesz do mnie napisać na priv.

0

za miesieczna prace jak pracowalem w gamedevie wystawilismy fakture na ponad 40 tysiecy euro

Jak zatrudnisz programistow to ta cena pewnie zejdzie do 10 tysiecy euro (na miesiac!)

Zalezy od gry, skomplikowania, specyfikacji i oraz czy bedzie uzywac zewnetrznych serwisow

0

Jak się czyta listę płac w grach to w dużych produkcjach koderzy stanowią tylko niewielki ułamek pracowników.
Czasami szok, że jeden team (do 10 os koderów) potrafi stworzyć jakąś potężną grę. Bo do tego dochodzi masa testerów, grafików, designerów, QA itd.
Także sami programiści Javy to trochę mało.

Nie wiem jak to jest z grami na Androida. Ale chyba podobnie, może tylko przeskalowane.

0
vpiotr napisał(a):

Jak się czyta listę płac w grach to w dużych produkcjach koderzy stanowią tylko niewielki ułamek pracowników.
Czasami szok, że jeden team (do 10 os koderów) potrafi stworzyć jakąś potężną grę. Bo do tego dochodzi masa testerów, grafików, designerów, QA itd.

  1. Aplikacja to jednak spójny byt, więc dobrze jak kodem zarządza niewielka ilość ogarniętych osób. Grafika to co innego...Łatwiej jest zarządzać projektem pojedynczej postaci, niż wszystkimi modelami 3D na raz. Każdy grafik może pracować nad swoim modelem w tym samym czasie.
  2. Programiści zabierają pracę programistom. Dostajemy tak dopracowane silniki i gotowe assety (skrypty/biblioteki), że często programiści muszą tylko umiejętnie korzystać z gotowców, to też nie trzeba w każdej grze projektować i implementować systemu GUI, silnika fizycznego itp.
2

To co powinieneś zrobić na początku to dokładny projekt gry. Od ekranów i przejść pomiędzy nimi, przez opis całej przygody, a kończąc na dokładnych obliczeniach walk udowadniających balans mechaniki. Do prostej gry może to być nawet 100 stron A4. Do skomplikowanej, jeszcze więcej.

Mając tak dokładny dokument masz zalety:
1). Jesteś wiarygodnym projektantem który nie tylko mówi jak każdy ideowiec, ale też potrafi to przelać na papier
2). Przez punkt 1, i przez fakt że ludzie wiedzą gdzie jest początek i koniec, chętniej przyjmą zlecenie za udziały
3). Jeżeli nie uda Ci się z swoją grą, to masz się czym pochwalić gdybyś chciał zostać projektantem w firmie produkującej gry, lub nawet możesz sprzedać taką dokumentację.
4). Zdobędziesz sporo doświadczenia w pisaniu takowej.

A uwierz mi, że bycie projektantem/analitykiem to nie jest rzecz prosta jak drut. Ludzie uważają że przeleją pomysł na papier i już. Słabi projektanci/analitycy często nie dopisują wielu rzeczy, bo mieli to w głowie i zapomnieli opisać lub zdawało im się to oczywiste. A wniosek że Ala ma kota, jest oczywistym tylko, jeżeli w dokumentacji jest napisana że Ala tego kota faktycznie ma.

1

Jak już zrobisz projekt jak wyżej
to następnie wrzucasz zlecenie na upwork czy inne portale freelancerskie i patrzysz jak się ludzie zgłaszają do zrobienia.
Prędzej czy później stawkę przebije jakiś ambitny młody frelancer obiecując zrobienie gry za 60$ -> Profit.

0

Dziękuję wszystkim za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1