Pisanie dla Windows i Linux

0

Niedawno postanowiłem spróbować Linuxa i chciałbym napisać program, który działałby pod Windows i Linux, ale w zasadzie nie wiem jak to działa...

Spotykałem biblioteki "mono", które jak mniemam, cechują się tym, że działają na kilku platformach, więc pewnie 'zwykły kod' nie będzie działać.
Czy można napisać program na jednej z platform, a potem po prostu przekopiować i skompilować na pozostałej?
Jak pisać?

0

Jeśli dany program używa tylko ficzerów które dostępne są w Mono jak i w standardowym .NET Frameworku to mógłbyś go skompilować raz i odpalać zarówno na Windowsie jak i na Linuksie. Programy w .NET kompilowane są do uniwersalnego kodu CIL niezależnego od platformy.

Jeśli nie potrzebujesz GUI to polecam jednak zainteresować się .NET Core, jako że jest oficjalnie wspierany przez Microsoft i ma potencjał na przyszłość.

0

Potrzebuję GUI. W tym Core się nie da nic doczepić?

Póki co, rozumiem to tak: Widok na Windows muszę napisać z np WinForms, a na Linux z GTK.
I to wystarczy, zakładając, że dołączone zew. biblioteki są w mono?

0

AFAIK w Core jak na razie GUI można tworzyć tylko w windowsowym universal apps. Nie mam specjalnego doświadczenia z Mono, ale wiem, że WinForms jest tam zaimplementowane przynajmniej w pewnym stopniu i choć na Linuksie wygląda to dość słabo, to mógłbyś mieć ten sam interfejs na obu systemach. Poza tym istnieje GTK#, które ma wersję dla Windows, więc to też jakaś opcja na uniwersalność.

Albo po prostu użyj C++ i Qt ;)

0

Xamarin?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1