Instalacja bibliotek SDL dla Codeblocks

0

No ale co Ty chcesz w końcu zrobić? Załadować bitmapę z zasobów programu, czy po prostu z pliku?

0

Chcę wczytać z pliku :)

0

To po co załączałeś te grafiki?

0

Chcę skompilować program, aby w efekcie utworzył się plik .exe, przez którego będzie mi wczytywało mapę "route.png" (renderowaną) i poruszające się po niej pojazdy.
Car1.png - gracz
car2.png - przeciwnik\komputer

0

screenshot-20170106174614.png

Proszę. Treść odpowiedzialna za renderowanie mapy

screenshot-20170106174712.png

I pojazdów

0

http://pastebin.com/pc8yvwsr
Udostępniam całość.
Jak wczytać tę mapę poprawnie?

0

loadTexture zwraca NULL?

0

Robiłem tak, jak jest na filmie:

(w 28 minucie widać), jak jest na etapie wpisywania tych funkcji do programu. I działa.

0

Nie obchodzi mnie, co jest na tym filmie. Pytam Ciebie, co zwraca wspomniana funkcja.

0

NULL to brak informacji.
Więc wszędzie, gdzie jest, mam go usunąć/zastąpić innym?

0

Panie Złoty, toć to ja się pytam..
Chcę żeby to cudo działało. Byle jak, ale działało :(

0

Jak rozumiem, nie ładują Ci się grafiki, dlatego zadałem pytanie, co zwraca funkcja ładująca je z dysku. Dostałem jakąś dziwaczną odpowiedź, która nic mi nie mówi. Więc skąd mam wiedzieć, co nie działa?

0

Myślałem, że pytasz o definicję znaku "NULL".

screenshot-20170108225437.png

-------------- Build: Debug in Babel Racer (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe -Wall -fexceptions -g -c "C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\main.cpp" -o obj\Debug\main.o
In file included from C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\main.cpp0:
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png1: error: stray '\211' in program
‰PNG
^
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png1: error: stray '\32' in program
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png1: warning: null character(s) ignored
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png5: warning:** null** character(s) ignored
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png1: error: stray '\2' in program
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png1: error: stray '\205' in program
C:\Users\Bartek\Desktop\Studia\Semestr III\13 Zastosowania Programowania Obiektowego\Babel Racer\car1.png9: warning: **null **character(s) ignored

0

Ręce opadają :| Dlaczego cały czas masz załączone te grafiki?! Myślałem, że tę sprawę mamy już wyjaśnioną.

0

Usunąłem je, ale teraz program ma problem z deklaracją

screenshot-20170109163447.png

0

Zamień znak - na =. Niektóre błędy mógłbyś sobie sam poprawiać, forum do tego nie jest potrzebne.

0

Zrobiłem inaczej.
Robiłem wcześniej program bez bibliotek SDL. Dołączyłem je po zrobieniu projektu, co było błędem.
Potem, jak już poszperałem w internecie: Od A do Z zainstalowałem wszystko, co niezbędne, łącznie z mingw32 (poprawnie).
Już wiem, o co chodzi.

Zacząłem program od początku, na każdym etapie produkcji - kompilując kod i sprawdzając, czy działa.
NO I DZIAŁA!
Wiem, marny sukces, ale dla takiego laika, jak ja, to (prawie, że) kamień milowy.

I teraz, uwaga!
Program działa, do momentu, gdy kompilowałem go z użyciem CPU.
Teraz zmieniłem na GPU , bo obraz zacinał, coś klatkowało.
W tym celu - pobrałem z internetu gotową część kodu, którą wkleiłem do programu. (http://lazyfoo.net/tutorials/SDL/07_texture_loading_and_rendering/index.php)

screenshot-20170110173854.png

Problem jest z deklaracją. Again.
Zatrzymywałem film i wiersz, po wierszu sprawdzałem kod. Może ktoś z Was czegoś się dopatrzył?

A tutaj, część gry (gdy kompilowałem z CPU) :)
Już jedzie do przodu (w prawo).
Brakuje skrętu, przeciwników i punktów. Ale jest na dobrej drodze.

0

zamieniłem "printf" na strumień cout

screenshot-20170110214452.png

I usunąłem: path.c_str i IMG_GetError. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem. Czy te rzeczy są ważne.

1

Nie są ważne, jeśli nie interesuje Cię, jakiej tekstury program nie może załadować i jaki jest numer błędu.

Ekwiwalent z cout może wyglądać tak:

cout << "Unable to create texture from " << path << " SDL error: " << SDL_GetError() << '\n';

Choć wystarczyłoby załączyć nagłówek <stdio.h>, żeby kod z printf zaczął się kompilować.

0

Chciałbym dodać coś od siebie do tego projektu i zrobić tak, żeby wciskając prawy przycisk - auto przyspieszało.
np. za skręt odpowiada to (w lewo):

 if(keystate[SDL_SCANCODE_UP])
        {
            if(velY>-25)
            {
                velY=velY-0.6;
            }
        }

Nie trudno się domyślić, że:
if(keystate[SDL_SCANCODE_RIGHT]) - będzie aktywowany prawy przycisk. Analogicznie do hamowania: if(keystate[SDL_SCANCODE_LEFT]). Z tym już dam radę.

Jeżeli wiem, że:
rect2.x=loop200-(klatka6)%200;
Odpowiada za szybkość przesuwania obrazu.
Jak to skleić? : )

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1