Snake oparty na tablicach

0

Witam mam zamiar zrobić gre snake ma ona polegać na tablicach.Tylko średnio wiem jak się za to zabrać,póki co zrobiłem:
Funkcje która rysuje ramki i najpierw chce zrobić sam ruch głowy,ale jak to zrobić?Czy w tej funkcji rysującej ramkę?W mainie inicjuję tablice o wielkości takiej samej jak ramka w połowie tablicy daje litere O.Wiem,że musze zrobić jeszcze funkcję do ruchu i wymyśliłem coś takiego:

void ruch(int &x, int &y)
{
	char przycisk;
	cin >> przycisk;
	switch(przycisk)
	{
	case 'w':
		--y;
	case 's':
		++y;
	case 'a':
		--x;
	case 'd':
		++x;
	}
}

Ale też nie wiem jak zrobić,żebym ja klikał raz,a potem samo się porusza,a ja tylko zmieniam kierunek.Dodatkowo tu poruszam się x-em i y-em,a mam proszać się po tablicy...Jakieś rady jak to ugryźć?na razie zakładając,że bez ciała się poruszam i jakieś poprawki to potem się doda,bo z tego co czytałem sporo osób ma problem z miganiem tego i wypisywać trzeba to ze stringa,ale tego na razie wolę nie ruszać i potem to poprawie...

0

Rok temu też ktoś robił snejka w konsoli, tutaj gotowiec: https://github.com/spartanPAGE/spartan-snake-implementation

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1