Pygame vs Unity - w czym zacząć przygodę

0

Witam,. mam już 33 lata, zaraz 34, w programowaniu jestem zielony. Dawno temu coś tam dłubałem w Visual Basicu. Od zawsze chciałem stworzyć swoją grę i nadal chcę. Nie mówię tu o Battlefieldach, czy Starcraftach, bo samemu nie ma sensu tworzyć czegoś takiego. Mówię o zwykłej grze np platformowej lub rpg w 2D. Coś jak troszkę McPixel Sosa Sosowskiego :) oczywiście mówię teraz o dużo mniej złożonej grze jak na początek.To oczywiście jak już pojmę jak to robić. Na początek ucząc się to oczywiście chciałbym zrobić kółko i krzyżyk, klon ponga i z czasem zdobywając wiedzę stworzyć np jakaś platformówkę, ale nie tylko na zasadzie mario, że idę i mijam przeszkody, ale z elementami logicznymi, że muszę kliknąć coś by otworzyło się coś innego.

Teraz chciałbym przejść do pytania. Bo zacząłem trochę czytać o tworzeniu prostych gier i natrafiłem na Pythona z biblioteką pygame, i na Unity. Widziałem w kursach video w unity, że można w nim zbudować plansze z grafik jakie się posiada, wprawiać w nim elementy w ruch jak i nawet bawić się kamerą i oświetleniem. Co Waszym zdaniem było by lepsze/łatwiejsze/szybsze w tworzeniu? Chciałbym poznać wasze opinie, jeżeli ktoś z tych narzędzi korzystał. Co mi początkującemu polecić? Oczywiście jak już opanuję podstawy programowania :)

Chodzi mi konkretnie o te dwa języki. Bo często słyszy się odpowiedzi by spróbować każdego języka, albo ten w którym czujemy się lepiej. Znam prostotę Pythona, tzn czytałem o niej, ale unity ma chyba więcej narzędzi, o czym wspomniałem wyżej. Proszę o podpowiedź.

0

Unity jest latwiejsze i duzo bardziej intuicyjne na start. Mozna w nim robic naprawde duzo nie wiedzac nic.

Edytora samego (Unity) bedziesz poznawac przez 2-3 miesiace. Skrypty (czyli programowanie) w wiekszosci sa dostepne wiec tak bardzo duzo nie musisz sie znac na programowaniu no i jest duzo szybciej (w ciagu dnia moglbym zrobil prosta gre)

To nie sa jezyki. Jezyki to Python i C# czy JS czy Boo (jak bedziesz pisal w Unity pisz w C#)

Pisz w Unity nie pozalujesz bo bedziesz widzial natychmiast rezultaty, a on jest przeznaczony dla poczatkujacych (co nie znaczy ze profesjonalisci nie moga z niego korzystac bo korzystaja np Blizzard)

0

No właśnie oglądałem, pobieżnie kilka kursów Unity 2D i wygląda to ciekawie. A Pythonie i bibliotece PyGame to trzeba wszystko w kodzie umieszczać, a w Unity tak jak mówisz, chyba więcej zabawy edytorem. Czyli podstawy C# i tak muszę poznać, w takim razie :)

0

zawsze jak bedziesz miec problemy z Unity mozesz mnie wolac (jezeli bedziesz tworzyc tutaj jakis temat). Tylko pamietaj, na prawde na wiekszosc pytan odpowiedz jest w google albo w sklepie unity (darmowe paczki czesto tez sa fajne)

Polecam ten kanal

albo to

0

Super, dziękuję Tobie bardzo. Jak zacznę zabawę na pewno pojawią się pytania :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1