Mam sobie taką grę Dive and Destroy (link do pobrania http://www.instalki.pl/gry/download/strzelanki/Dive_and_Destroy.html)
Chciałbym móc obejrzeć pliki użyte do stworzenia tej gry jak np. dzwięk, obrazki. Niestety wszystko znajduje się w 2 plikach (1 dll i 1 exe) Jestem zielony w tym temacie i chciałbym chociaż się dowiedzieć czy to co chce zrobić jest w ogóle wykonalne.
Spróbuj tym programem:
http://www.angusj.com/resourcehacker/
Próbowałem, jedyne co pokazuję to kod szesnastkowy.
@Kubiak3 być może plik exe jest skompresowany. Istnieje wiele różnych kompresorów/narzędzi do zabezpieczania plików wykonywalnych. Przykładem tego może być UPX. Musiałbyś sprawdzić to którymś z identyfikatorów np. z tej listy https://www.pelock.com/pl/artykuly/przeglad-narzedzi-do-reverse-engineeringu Ewentualnie możesz użyć tego https://www.aldeid.com/wiki/PEiD Potem pozostaje rozpakowanie pliku. Jednak to może być niezbyt proste, ponieważ o ile wyżej wspomniany paker UPX umie sam rozpakować plik wykonywalny, o tyle nie zawsze to jest takie proste w przypadku bardziej zaawansowanych protectorów.
Gra niekoniecznie musi mieć zasoby zapisane w czytelnym formacie, może je mieć zapisane w zasobach, w plikach, w paczkach gier albo w overlayu w EXEku (dopisane dane na końcu binarki) i na dodatek mogą być skompresowane i/lub zaszyfrowane. Najpierw znajdź gdzie są, a potem spróbuj odgadnąć format po pierwszych bajtach z nagłówka (jeśli są) i poszukać pod niego odpowiednich narzędzi czy edytorów.