Start OpenGL

0

Dzień dobry
Znam C++, lubię IT i szukam dobrego sposobu na ogarnięcie podstaw OpenGL bo wszystkie źródła z których korzystam są tak zaawansowane i hermetyczne że ich nie rozumiem bo nawet nie wytłumaczą o co chodzi w kodzie.
Zrozumiem jak podeślecie odnośnik do kolejnego świetnego poradnika na YT w którym zawsze nauczyciel uczy programowania i biegle tłumaczy przeznaczenie każdej linii kodu F!@$%
ale mi raczej chodzi tylko o załapanie podstaw i znalezienie dobrych podwalin do nauki OpenGL.

1

Tutoriale NeHe są wyczerpujące, to fakt ;)

Czy wyniki google dla "opengl 4 tutorial" nie są dla Ciebie wystarczające?

BTW. uczysz się na studia, czy do pracy? Bo jeśli chcesz tworzyć gry, a nie ich silniki, to zaoszczędzisz sporo czasu i rozczarowań, jeśli skorzystasz z wiodących rozwiązań w dziedzinie tworzenia gier: Unity 3D albo Unreal Engine. Wszystko zmierza w tym kierunku. Jeśli coś by miało się zmienić, to co najwyżej wersja edytora ;) Twórcy silników wykorzystują OpenGL za Ciebie. Co najwyżej przydałoby się nauczyć pisać shadery. Ale na to będzie czas później, jak już załapiesz podstawy.

0

Nawet gdyby chciał tworzyć gry komercyjnie to moim zdaniem przynajmniej podstawy OpenGL, lub ogólnie programowania grafiki 3D, powinien znać. Bo inaczej to tak jakby powiedzieć komuś kto chce być programistą żeby olał matematykę bo teraz i tak jest masa bibliotek które robią wszystko za programistę.

0

Moim zdaniem sprawna obsługa silnika takiego jak Unreal to wyzwanie nawet większe niż nauka OpenGL :)

Jest jeszcze taka sprawa, że nie rozumiejąc jak coś działa, wbrew pozorom abstrakcyjne myślenie nie jest tak ograniczone.
Kiedy w OpenGL oddzielnie definiujemy pozycję, kąt kamery itd. i oddzielnie traktujemy gracza, to w Unity możemy tą kamerę po prostu umieścić jako dziecko obiektu gracz i będzie przesuwana razem z nim. Tak samo światło, które swoją drogą zazwyczaj silniki traktują po swojemu (zamiast używać modelu oświetlenia z OpenGL).

Osoba, która trochę poznała OpenGL w C++ za jakiś czas zapyta: dobra, to jak teraz to czego się nauczyłem przenieść na telefony i tablety? I wtedy musi się pogodzić z tym, że trzeba poświęcić drugie tyle na naukę nowego podejścia, albo przynajmniej zmienić język ;)

Jeśli ktoś chce zacząć programować od zaraz, a nie za pół roku, to lepiej niech nie wałkuje całek, tylko kodzi :)

Nie ma nic złego w podejściu, żeby zacząć od wysokopoziomowych narzędzi. Po to one są, żeby nam ułatwić robotę. Nawet musimy ich używać, jeśli chcemy być konkurencyjni na rynku. Nikt nie doceni tego, że samemu piszemy silnik w OpenGL pod swoją grę, skoro w gotowym dojrzałym silniku taką grę się skleci 5 razy szybciej ;)

0
Spine napisał(a):

Nikt nie doceni tego, że samemu piszemy silnik w OpenGL pod swoją grę, skoro w gotowym dojrzałym silniku taką grę się skleci 5 razy szybciej ;)

Zależy co cię bardziej interesuje: pisanie gier, czy pisanie silników.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1