Gra tekstowa na Androida - jaki kierunek obrać?

0

Witam,

Tak jak w temacie, potrzebuje małego wsparcia w obraniu kierunku odnośnie stworzenia gry tekstowej na androida. Nie nastawiam się na stworzenie czegoś w 3 tygodnie, liczę się z ogromem czasu jaki będę musiał temu poświęcić.

Mam 2 koncepcje :

  • Pierwsza, dużo łatwiejsza, użytkownik do wyboru ma 2-4 pola tekstowe decydujące o wyborach i zmianach lokacji, użytkowe przedmioty, misje i tak dalej. // bardziej tekstowa fabularna bez nastawienia na rozwój postaci

  • Druga - stale lokacje po których można się przemieszczać (droga tekstowa + każdej lokacji towarzyszy grafika), npc, sklepy, misje, polowanie na potwory(turowa, z obrazkiem potworka jak typowe gry przeglądarkowe). /// bardziej taki rpg na rozwój postaci

I tu pojawiają się moje pytania, załóżmy że chce skupić się na pierwszej koncepcji :

  1. Unity3d czy Android studio? ( Nie znalazłem jednoznacznej informacji czy w unity3d można stworzyć tego typu gre)
  2. Co będę potrzebował i jak się za to zabrać.

Jestem początkującym programista, a jak wiadomo - najlepiej uczy się właśnie w ten sposób - tworząc coś własnego. Nie chce jednak obudzić się z ręką w nocniku, dlatego chce rozpisać sobie plan i kolejno dążyć do ukończenia ww. gry.

Proszę o porady i uwzględnienie moich braków. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

1

Widziałem wiele takich jak Ty i niestety ledwo 5% kończyło z czymś co można by nazwać grą. Widać że chciałbyś coś porobić ale jeszcze nie za bardzo wiesz co. Jeżeli nie chcesz skończyć jak Ci o których mówiłem to:

  • napisz swoją grę w Javie na kompa na razie (będzie Ci łatwiej debugować oraz szybciej będziesz mógł włączać grę, bo uwierz mi, opalanie gry na kablu przez telefon to katorga aa nie każdy ma takiego kompa żeby mieć na nim wirtualke androida). Po drugie w Javie na kompa nie będziesz się musiał na razie borykać z nową platformą jaką jest android oraz wszystkim co jest dla niej specyficzne.

  • napisz najprostszy scenariusz. Jeżeli myślisz o 10 postaciach i 5 mapach, zrób dwie postaci i jedną mapę. Zrób najpierw żeby się dało ją włączyć i coś pograć. Nikt się nie spodziewa że Twoja pierwsza gra będzie idealna.

Jak już stwierdzisz że Twój początkowy scenariusz jest gotowy, wtedy przenieś ją na androida, i wtedy będziesz się zajmował tylko tym żeby odpalić ją, a nie tym że gra źle działa (bo np mapa się nie ładuje).

0

Wiem doskonale jak to wygląda, jednak znając siebie - to najlepsza droga żeby ruszyć i poszerzać wiedzę.
Pomysł z gra w konsoli wydaje się w porządku, ale to za mało (Oczywiście od tego zacznę). Chciałbym już teraz wiedzieć co będzie mi potrzebne i czego powoli mogę zacząć się uczyć. Dlatego w dalszym ciągu zależy mi na małej rozpisce.

Edit:
"Jak już stwierdzisz że Twój początkowy scenariusz jest gotowy, wtedy przenieś ją na androida"

Tylko tu znów nasuwa się pytanie, unity3d czy android studio. Jeżeli chodzi o scenariusz, nie zajmuje się tym sam, w dużej mierze to zadanie przyjaciela (fana książek i historii), natomiast grafika zajmuje się moja dziewcze.

1

W tym przypadku Unity3D to jak strzelanie do muchy z armaty.

1

Tylko tu znów nasuwa się pytanie, unity3d czy android studio.

Skąd. Się. W. Ludziach. To. Bierze. ?. ?. ?.

Java czy C#.

Unity3D czy Android Studio.

Studia na MiMUW czy na MiNi.

Nauka Pythona czy PHP.

itp.

To jest chore ;) A jeszcze dzisiaj ktoś twierdził, że ludzie z IT są intelektualną elitą narodu. Za każdym razem kiedy widzę tak bardzo sztywne i ograniczone podejście umysłowe mam poważne wątpliwości ;) Wybory technologiczne powinno się dopasowywać do potrzeb, a nie do tego "co mi się wydaje, że jest najbardziej popularne" i do sztucznego ograniczania się do dwóch możliwości. Nie do trzech, nie do pięciu. Nie do ośmiu. Ale wybrać sobie arbitralnie dwa wybory i zastanawiać się A czy B.

Polecam przeczytać:
http://www.sloperama.com/advice/lesson52.htm

W ogóle to jest tak częste wypaczenie umysłowe, że należałoby zrobić jakieś poważne badania psychologiczne/socjologiczne i zbadać to skąd w ludziach ta skłonność do takiego rodzaju myślenia. Można by to nawet antropologicznie zbadać (mówię całkiem serio).

Moja hipoteza jest taka, że

  • czasem ludzie lubią mieć po prostu dylematy. Niby wiedzą jak powinni coś zrobić, ale dodają opcję B po to, żeby mieć dodatkową rozkminę (bo skąd mogę wiedzieć, czy na pewno dobrze wybrałem?).
  • czasem jest tyle opcji do wyboru, że się w tym gubią. Bo wybór (bardziej realistyczny!) pomiędzy 5 czy 10+ możliwościami na stworzenie aplikacji mobilnej/wyboru studiów etc. mógłby być przytłaczający i wymagający więcej myślenia. Dlatego więc dana osoba upraszcza to (sztucznie) do tylko dwóch możliwości, żeby móc ogarnąć to intelektualnie.

edit:

Nie nastawiam się na stworzenie czegoś w 3 tygodnie, liczę się z ogromem czasu jaki będę musiał temu poświęcić.

Czemu nie? Nawet jeśli cała gra zajęłaby ci kilka miesięcy, to przez te 3 tygodnie (czy nawet kilka dni) mógłbyś stworzyć jej prototyp w dowolnej technologii. Wybory technologiczne wcale nie są najważniejsze. Dużo trudniejsze jest nabycie ogólnego skilla jak zrobić taką grę, jaką chcesz (jak rozwiązać design, algorytmy, rozgrywkę itp.), a nie to, jakiej dokładnie technologii użyjesz.

0

Zamiast konkretnych za i przeciw potraficie jedynie siać zamęt.
Dziękuję @TomRiddle, na ten moment stworzyłem już jakieś początki, jeżeli dysponujesz chwilą wolnego czasu to w najbliższych dniach podeślę Ci zarys gry w konsoli.

Proszę moderatora o zamknięcie tematu, pozdrawiam.

0
LukeJL napisał(a):

Tylko tu znów nasuwa się pytanie, unity3d czy android studio.

Skąd. Się. W. Ludziach. To. Bierze. ?. ?. ?.

Jak dla mnie to po prostu każda osoba, zadaje takie pytania np. pytając o materiały do nauki jakiegoś języka programowania, bo po prostu chce dostać najlepsze/ najbardziej wartościowe, no nie wiem ja też mam taką przypadłość, zawsze jak się chwytałem jakiegoś nowego pomysłu pytałem innych o to z czego się uczyć itp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1