Klasy z tablicami jako pola

0

Jeżeli jakiś obiekt posiada jako pole/składową tablicę, w jaki sposób ją umieścić w Konstruktorze? Inne pytanie jest jak się do takiej tablicy odwołać, tworząc obiekt i samemu wprowadzając dane?
Stworzyłem też metodę, wypełniającą tablicę.

	public void makeFields()
	{
		
		int f = (int) Math.random()*9;
		if(length+f>8) f=8-length;
		for(int i = f; i<f+length; ++i)
		{
			fields[i]=1;
		}
	} 

Metoda powinna wypełniać pola w tablicy, w zależności od tego, ile będzie wynosić wylosowana liczba f. Chciałbym, żeby przy tworzeniu ona sama się wywoływała. Powinienem ją umieścić w konstruktorze? Chodzi mi o to, że chciałem napisać prostą grę konsolową w statki. Na razie stworzenie 1 statku i umieszczenie go w Tablicy 8 elementowej. Metoda miała od razu umieszczać go w tablicy, ale nie wiem jak ją zrobić

2

Jeśli rozmiar tablicy jest zawsze taki sam, to

SomeClass()
{
     private int[] length = int[rozmiar];
     SomeClass()
     {
          makeFields();
     }
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1