Napisałem taki o to kod:
//
Zasad gry "Kółko i krzyżyk" chyba nie muszę wyjaśniać :P Proszę nie patrzeć na ten syf i tym podobne, kod jest napisany na szybko, o estetykę zadbam jak będę przerabiał go na OOP, także o optymalizacje itd. Tak wiem, że lepiej byłoby enumem, że jak najmniej globalnych itd, ale jak już mówiłem, kod pisany na szybko, potem będę go systematycznie pomniejszał :)
Generalnie wszystko działa tak jak powinno, ale mam problem z zaimplementowaniem "systemu" zwycięstw, wiadomo na czym to polega. Niby zrobiłem to za pomocą IF'a, za pomocą funkcji spr_wygrana:
bool spr_wygrana()
{
if (PLANSZA[0][0]==PLANSZA[0][1] && PLANSZA[0][0]==PLANSZA[0][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[1][0]==PLANSZA[1][1] && PLANSZA[1][0]==PLANSZA[1][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[2][0]==PLANSZA[2][1] && PLANSZA[2][0]==PLANSZA[2][2])
stangry = win;
[...]
Ale wiem, że to pójście po linii najmniejszego oporu i tak naprawdę wygląda to beznadziejnie, oraz znacznie zwiększa wielkość mojego kodu. WIEM także, że można to zapisać o wiele prościej, za pomocą pętli FOR - problem w tym, że nie mam pojęcia jak to zrobić.. Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać i jak ją ułożyć, zdefiniowałem sobie wyżej tablice typu char, w której są wszystkie możliwe zwycięstwa, ale nie wiem jak to teraz sprawdzić.. Dlatego zwracam się do was o pomoc, najlepiej o poradę, która pomoże mi rozwiązać mój problem. Może i to jest banalne i wyjdę na debila, no ale naprawdę utknąłem ;d