Wyświetlanie zmiennych, oraz tekstu w oknie graficznym sfml

0

Witam!

Mam problem odnośnie wyświetlania zmiennych w sf::string. O ile w c++ jest to proste w terminalu:

 std::cout<<zmienna1<<" zmienna 1= " <<zmienna2<<std::endl;

tak w sfml'u nie wiem jak coś takiego wyświetlić na ekranie.

Sprawa jest tego typu, że muszę wyświetlić na ekranie ile pozostało mi pocisków do wystrzelenia. gdzie format tego tekstu musi być x/y, gdzie x to pozostałe pociski do wystrzelenia, "/" to po prostu zwykły tekst, a y to maksymalna ilość pocisków, czyli stała.

Siedzę i nie mogę nic wymyślić, pomoże ktoś?

3

http://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1Text.php

Jeżeli poświecisz swoje palce i dopiszesz kilka linijek kodu, to będziesz miał prymitywny system do logowania którego będziesz używał np tak:
log::trivial << zmienna1 << " zmienna 1= " << zmienna2 << std::endl;

Tak na przyszłość: nie ma co siedzieć i myśleć, trzeba zaglądać do dokumentacji.

0

muszę się bawić w przeciążone operatory, tak?

Nie da się tego jakoś prościej zrobić?

2

Można wszystko, np:

sf::Text info; //gdzieśtam, cośtam ustawione
//...
info.setString(to_string(zmienna1) + "zmienna 1= " + to_string(zmienna2));
0

dzięki :)
Znalazłem też na necie taką metodę, żeby dodać bibliotekę

<sstream>

i po prostu za pomocą zmiennej

std::ostringstream os; //wrzucać po prostu do tego strumienia wszystko
oss << zmienna1<< "zmienna 1=" << zmienna2;
std::string string=oss.str();

Mimo wszystko dziękuje, że bez zbędnych spin odpowiedziałeś na moje pytanie, szanuję i pozdrawiam. :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1