Witam, robię moją 1 grę w javie i mam problem z 2 rzeczami:
- Mam obrazek który po włączeniu programu opada do pewnej wartości na osi Y i chciałbym aby po osiągnięciu tej wartości pokazywał się jakiś inny obrazek ( np. Game Over). Takie prymitywne wykrywanie kolizji. Zrobiłem cos takiego:
public void run()
{
if(klawisze[0])
wsp[1]-=2;
wsp[1]++;
wsp[1] = (wsp[1]<0)?0:wsp[1];
wsp[1] = (wsp[1]>300)?300:wsp[1];
repaint();
if(wsp[1]>300)
System.out.println("GAME OVER");
}
}}
Ostatni if niestety nie odnosi skutku i nie mogę dojść dlaczego. Dla testu zamiast wyświetlania obrazka zrobiłem po prostu println.
- Chciałbym zrobić zegar który będzie wyświetlał czas działania programu i wrzucić go na stałe na ekran np. w lewy dolny róg oraz dodać do tego zapis czasu działania programu wraz z datą uruchomienia do pliku txt.
Tutaj patrzyłem na klasę Timer ale nie za bardzo wiem jak jej poprawnie użyć do powyższego celu.
Z góry dziękuję za pomoc :)