Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać, gdyż jestem tu nowy. Następnie chciałbym poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu (zapewne banalnego) ale z powodu niewielkiego stażu nie potrafię sobie z nim poradzić sam.
Jawy uczę się od niedawna w jednym kół zainteresowań i tam (specjalnie na potrzeby poznawania javy) tworzymy silnik do gry (prymitywna porównywarka bohaterów). Przechodzą do meritum, mam główną klasę Koloseum oraz klasę Arena (JFrame)
Chciałbym w GUI moc "zarządzać" moją klasą "Koloseum".
Tylko nie bardzo wiem jak... ;( Przejrzałem już kilkanaście wątków na forum i przestudiowałem kilka filmików na YT ale nie trafiłem na odpowiedni.
Dołączam kod:
klasa Koloseum
import java.util.ArrayList;
import java.util.Random;
import java.util.Scanner;
public class Koloseum
{
public static void main(String[] args)
{
Scanner skan = new Scanner(System.in);
System.out.println("Podaj imie mezczyzny: ");
String imieMezczyzny = skan.next();
System.out.println("Podaj imie kobiety: ");
String imieKobiety = skan.next();
Kobieta k = new Kobieta(100, 10, 12, imieKobiety);
Mezczyzna m = new Mezczyzna(100, 15, 8, imieMezczyzny);
Random r = new Random();
int losuj = r.nextInt(2);
ArrayList <Postacie> w = new ArrayList<Postacie>(); //deklaracja ArrayLIst-w
if(losuj == 0)
{
w.add(k);
w.add(m);
}
else
{
w.add(m);
w.add(k);
}
while(!(k.czyZdech() || m.czyZdech()))
{
w.get(1).obrona(w.get(0).atak());
w.get(0).obrona(w.get(1).atak());
System.out.println("---------------------");
System.out.println(w.get(0).getImie() + " hp: " + w.get(0).getZycie() +"/"+w.get(0).getMaxZycie());
System.out.println(w.get(1).getImie() + " hp: " + w.get(1).getZycie() +"/"+w.get(1).getMaxZycie());
System.out.println("---------------------");
try
{
Thread.sleep(1500);
}
catch (InterruptedException e)
{
e.printStackTrace();
}
}
skan.close();
}
}
klasa Arena
import java.awt.EventQueue;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.border.EmptyBorder;
import javax.swing.JTextField;
import javax.swing.JButton;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.awt.event.ActionEvent;
public class Arena extends JFrame {
private JPanel contentPane;
private JTextField textField;
/**
* Launch the application.
*/
public static void main(String[] args) {
EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
public void run() {
try {
Arena frame = new Arena();
frame.setVisible(true);
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
}
}
});
}
/**
* Create the frame.
*/
public Arena() {
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
setBounds(100, 100, 450, 300);
contentPane = new JPanel();
contentPane.setBorder(new EmptyBorder(5, 5, 5, 5));
setContentPane(contentPane);
contentPane.setLayout(null);
JButton btnPlay = new JButton("PLAY");
btnPlay.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent arg0)
{
}
});
btnPlay.setBounds(25, 12, 98, 26);
contentPane.add(btnPlay);
textField = new JTextField();
textField.setBounds(35, 50, 371, 200);
contentPane.add(textField);
textField.setColumns(10);
}
}
Ps. Jeśli popełniłem jakieś błędy, to proszę o wytknięcie mi ich;)
Z góry dziekuję