Gry mobilne 2D + sieć android - Java czy HTML5 + JS?-

0

Co daje większe możliwości? Z czym się łatwiej współpracuje? Co jest bardziej przyszłościowe?

Szczerze to jak dotąd to mam za sobą tylko prostego arkanoida w C++, więc nie jestem jakoś zaznajomiony.

Chciałbym przesiąść się na platformę mobilną (przed tym postaram się dokończyć Bombermana w C++ + SFML) i właśnie chciałbym zapytać Was. Z Javą już miałem kontakt, kiedy zaczynałem w ogóle pierwsze kroki dawno temu, nawet przeczytałem jakąś książkę, a co do HTML'a i Javascriptu to nigdy nie miałem kontaktu. Kiedyś na własne potrzeby stworzyłem jakąś stronę, ale no nie mam praktycznie żadnej znajomości.

Co do Javy na andku to znalazłem kilka kursów online, a co do HTML5+JS to właśnie pytam, bo znalazłem taką literaturę -> http://helion.pl/ksiazki/profesjonalne-tworzenie-gier-internetowych-dla-systemu-android-w-jezykach-html5-css3-i-javascript-juriy-bura-paul-coates,prtwgi.htm

0

Ja w tej chwili robie sobie gre na html5+js i musze powiedziec, ze duzo nie musisz umiec, a mozliwosci sa dosc duze. Duzy wybor silników, np w tej chwili używam Quintusa i bardzo szybko mi idzie ogarniecie tego.
Zobacz sobie: http://www.html5quintus.com :)

0
spertus07 napisał(a):

Ja w tej chwili robie sobie gre na html5+js i musze powiedziec, ze duzo nie musisz umiec, a mozliwosci sa dosc duze. Duzy wybor silników, np w tej chwili używam Quintusa i bardzo szybko mi idzie ogarniecie tego.
Zobacz sobie: http://www.html5quintus.com :)

Ale z czego korzystasz w edukacji, bo ja do tej pory miałem styczność tylko z językami obiektowymi i raz stworzyłem jakąś tam stronę w html i nie wyobrażam sobie jak miałoby wyglądać tworzenie gry przy użyciu html.

I ogólnie grę stworzoną w html5+JS raczej nie da się w pakować do sklepu, bo to nie jest natywna 'aplikacja/gra' tak?

@Edit

Ale ogólnie te przykłady, tutoriale i kurs online to super sprawa:D -> dla potrenowania mojej znajomości angielskiego i tak czy siak przeczytam cały "Guides" żeby zorientować się "gdzie jestem":D

0

Ucze sie z dokumentacji i przykladow z archwium silnikow. No do sklepu nie wstawisz, ale alternatywa jest Facebook, gdzie tez mozesz zarobic ;)

0

A patrzyłeś na Phaser +JS + HTML5 ? Podobno korzystając z jakiegoś Intel XDK da się wstawić do sklepu androida i ios i też sporo dokumentacji jest.

0

Wiesz co, nie patrzylem, a teraz jestem w srodku projektu, wiec juz nie bede na razie zmienial. Swoja droga musze przyznac, ze wyglada ciekawie ;)

0
spertus07 napisał(a):

Wiesz co, nie patrzylem, a teraz jestem w srodku projektu, wiec juz nie bede na razie zmienial. Swoja droga musze przyznac, ze wyglada ciekawie ;)

To jak skończysz projekt to zaś mi się pochwał na PW ja wezmę się chyba za tego Phasera.

0

Ok :) Teraz jak przegladam tego Phasera to dokumentacja jest chyba nieco lepsza, a dodatkowo tutoriale. Naprawde ma to potencjal, tym bardziej, ze w jezyku polskim nic nie znajdziesz, a tutoriale to tutoriale :)

0

A można gdzieś zdobyć jakiś silnik do gry podobny w stylu do takich gier przeglądarkowych jak: kinghts.pl, krainawikingw.pl, pl.gladiatus.gameforge.com ? Aby potem można było rozbudowywać i przerabiać po swojemu, chodzi o sam początek, aby mieć jakiś punkt zaczęcia i rozwoju gry.

0

A który z tych silników gier moglibyście polecić do takiego typu gier co wymieniłem, pod Linux?
http://www.pixelprospector.com/the-big-list-of-game-making-tools

0

Znaleźć można jakieś skrawki kodu lub podróbki jakości takiej jak skrypty jackpot do CS, które czasami pojawiają się na forum (lepiej wywalić i napisać porządnie niż poprawiać cokolwiek).
Co do tych silników to żadnego - chcesz tworzyć przecież grę przeglądarkową jak mnienam. Naucz się standardowego zestawu technologii HTML/CSS/JS i jakiegoś języka po stronie serwera.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1