Zespół tworzący gry.

0

Z jakich ludzi stworzyć najprostszy zespół tworzący gry komputerowe? Co każdy z nich powinien umieć jako podstawę? Może ktoś oświecić?

3

Pracowitych.

Trochę mało precyzyjne twe pytanie. Potrzeba na pewno programistów, a reszta zależy od specyfiki i skali projektu

0

programista, grafik, marketingowiec.
programista powinien umieć programować, grafik tworzyć assety do gry, marketingowiec ogarniać kwestie marketingowe.
powinni umieć się też dogadać ze sobą nawzajem.

0

Nie interesuje mnie marketing, tylko samo zaprogramowanie gry. Powiedzmy, że na początek, chciałbym stworzyć trójwymiarową wersje szachów online, gdzie:

Figury byłyby animowane.
W tle grała miła dla ucha muzyczka.
By gra była by instalowana na komputerze, ale działała przy połączeniu ze serwerem i oferowała rozgrywki online.

W jakich językach powinni specjalizować się programiści? Grafik, muzyk, oraz ten który tworzy mechanikę. W czym takie gry się pisze? Czy są jakieś podstawy, które muszą znać? Czy dla programisty trudne byłoby napisanie takiej gry? Ile mogłoby to zająć czasu?

0

@robluk3833 Boże naprawde?! po co wy zadajecie tak głupie pytania na których odpowiedź będziecie czekać nie wiadomo ile, a wystarczy to wpisać w google. I zaoszczędzić innym czytanie tego chłamu. - Dawid90dd wczoraj, 18:02

Świetnie, przepraszam, ze zadawać pytania to głupio. A zachęcenie do tego działu brzmi "pytania o podstawy programowania, nie narażając się, że Twój temat zostanie skasowany " albo źle skomentowany. Jeżeli zechce zapytać na forum matematycznym ile to jest 2+2, i będzie na tym forum napisane, że nikt się nie będzie czepiał, to napisze.

1

A co do Google, to już patrzałem i jedno zauważyłem. Wolę żywą odpowiedź, bo zawsze mogę zapytać jeszcze raz i uzyskać dokładniejszą odpowiedź

1
robluk3833 napisał(a):

Nie interesuje mnie marketing, tylko samo zaprogramowanie gry. Powiedzmy, że na początek, chciałbym stworzyć (1) trójwymiarową wersje szachów online, gdzie:

Figury byłyby animowane.
W tle grała miła dla ucha muzyczka.
(2)By gra była by instalowana na komputerze, ale działała przy połączeniu ze serwerem i oferowała rozgrywki online.

(3)W jakich językach powinni specjalizować się programiści? (4)Grafik, (5)muzyk,oraz ten który tworzy mechanikę. W czym takie gry się pisze? Czy są jakieś podstawy, które muszą znać? (6) Czy dla programisty trudne byłoby napisanie takiej gry? Ile mogłoby to zająć czasu?

(1) Jak 3d, to do obsługi grafiki 3d wystarczy Ci sam OpenGL (https://pl.wikipedia.org/wiki/OpenGL), przy czym istnieje wiele innych silników które już zrobią za Ciebie robote, i w tym momencie uaktywnia się google (w którym wpisujesz np 3d engines), znajduje się w 2 minuty temat tego pokroju:
http://gamedev.stackexchange.com/questions/21/easy-to-use-cross-platform-3d-engines-for-c-game-development
I się sprawdza czego się teraz używa. Masz również bardzo szczegółową liste prowadzoną przez wikipedie:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
(2) Instalowana może być różnie. Na windowsie masz zazwyczaj installer. Na linuxie może to być coś w stylu sudo apt-get install, albo masz instalke, albo tez możesz coś skompilować z source kodu, albo po prostu program jest portable, wypakowuje się pliki do folderu i jest "zainstalowane". Możliwości jest dużo.
(3) Języki programowania - https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_programowania#Najpopularniejsze_j.C4.99zyki_programowania
(4) Jak chcesz robić gre 3d, to grafik 3d powinien się znać na jakimś programie do 3d, na wiki też jest lista takowych programów (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_modeling_software), ja jestem zwolennikiem Blendera. Tak samo do grafiki 2d możesz znaleźć całą mase oprogramowania. Jeżeli chcesz coś znaleźć, to wpiszesz w google odpowiednią fraze.
(5) Znowu, pytanie z kosmosu, muzyk, czym powinien zajmować się muzyk. Pytasz na forum programistycznym. Sprecyzuj coś. Jak pytasz o to jakie oprogramowanie może wykorzystać - FLStudio. Jak pytasz o konkretne instrumenty, albo jak komponować muzyke to nie te forum.
(6) Tego typu projekty zajmują dużo czasu. Zwłaszcza jeżeli na samym początku zaczynasz od zera i robisz wszystko sam. A żeby podkreślić tego groteskowość masz, zobacz jak to robi Elysian Shadows, dokumentują swoje działania w gamedevie od kilku lat:

Pisałem na szybko i w furii, bo mnie wkurzają tego typu tematy. Dlatego mogą być błędy, zdania mogą być źle złożone, przecinki kropki nie tak itp. Rusz głową! Zacznij się interesować. Przeszukaj internet który jest zalany tego typu wątkami. Nie zadawaj pytań z kosmosu

  • I !.....**
    będzie dobrze.

Edit:

A MASZ JESZCZE. CIACH:
http://www.gamedev.pl/
CIACH:
http://www.gamedev.net/page/index.html

No i co, i teraz nie dasz rady? :) Internety płyną strumieniami.

Edit2: Jak cię to jeszcze nie usatysfakcjonuje i jak kompletnie nie wiesz gdzie szukać, to nawet możesz w google wpisać coś pokroju "How to make a game". Znajdź jakąkolwiek technologie i zacznij coś złobić.

0

No i konkretna odpowiedź, dzięki Dawid90dd. To dobry początek i spędzę trochę godzin studiując, powyższe artykuły. Co do muzyka, bardziej mnie interesowało, czy sam muzyk musi również, być wyszkolony w języku programowania. W Google można na szybko znaleźć ogólnikowe informacje. Nie wiem, czy same firmy tworzące gry zdradzają swoje metody. Raczej stosują poufność, a przynajmniej ja się spotkałem z tym w innych dziedzinach biznesu. Mnie właśnie interesują bardziej szczegóły, albo możliwości jakie będę miał na tym polu. Np. pytanie, czy tworząc zespół ludzi, muszę od razu myśleć o lokalu gdzie będą pracować, czy ograną to pracując w swoich domach. Odpowiedź na takie pytanie , to już sami programiści powinni wiedzieć, więc pytam tu. Lub pytanie, jakie formy wynagrodzeń się stosuje. Dzieło-zlecenie, czy stawka godzinowa? Albo, od jakich typów gier najlepiej nie zaczynać, może są jakieś kategorie gier, które będą znacznie trudniejsze dla programisty i początek z czymś takim mógłby być nie najlepszym startem? Wiem, ze nawet jak na szybko ktoś mi tu nie odpowie, to prędzej czy później się doszukam odpowiedzi. Jestem dość ciekawy i chodziło mi o ogólny zarys.

Pracowałem trochę w marketingu, finansach itd. Ostatnio przypomniało mi się jak za małolata stworzyłem projekt własnej gry. Dziś powiem, ze to był crap i w dodatku zero możliwości finansowych, no i raczej stworzenie gry kojarzyło mi się ze współpracą z Japończykami. A jak polska gra to Doman i Franko. Widać zielony byłem w tym temacie.

Wyszedłem z założenia, ze dobrze na początek jest stworzenie czegoś prostego i tutaj się zastanawiam, ponieważ ostatnio przeglądałem gry na androida w moim telefonie. Jestem w szoku ile tych tytułów powstało i jak popularna jest to platforma. Nawet doszedłem do przekonania, że głupi telefon dzisiaj, to jak współczesna wersja GameBoya. Wiele gier jest prostych. Mógłbym spróbować od tego miejsca, pytanie, czy zespół który napisze gry na androida, nie będzie miał problemu by później pisać coś na Windows? Czy to ten sam język programowania?

Dobra, tak czy inaczej dzięki, będę musiał znaleźć czas na postudiowanie, a to największy mój problem:)

0

Ciekawy ten filmik i już widzę odpowiedź na jedno z moich pytań. Goście siedzą na jakiejś chacie piją piwo i piszą grę:) I już moje wyobrażenie jako o firmie piszącej gry w jakimś specjalnym lokalu prysło. Widać, do tego typu biznesu wystarczy wynająć mieszkanie. Wstawić sprzęt komputerowy i jakieś łóżko, jakby czasem któryś odleciał z przepracowania, lub przepicia:)

0

Nie no spoko Dawid90dd, każdy może mieć zły dzień. Zrobienie czegoś takiego w Polsce ma dużo plusów. Po pierwsze język, jeżeli nie znasz dobrze obcego. Po drugie finansowo może być taniej. Ja aktualnie w Polsce nie mieszkam i póki co nie zamierzam, więc nie wiem, czy przy tworzeniu takiej grupy moja obecność była by obowiązkowa. jak widzisz, naprawdę niewiele wiem w tym temacie. Poza tym myślę, że to strasznie świeży biznes, jeszcze niedawno grę pisał jeden napalony koleś i wystarczyło. Do dziś to się mocno pozmieniało. Co do tych typów z Adventures in Game Development, to rozdziałów jest ponad 30. Kupa oglądania, ale myślę, że da mi to jakieś światło na sprawę. Jeżeli mogę spytać, czego tworzeniem się zajmujesz?

0

Świeży biznes? Wydaje mi się, że zdecydowanie świeży nie jest co nie oznacza, że nie ma racji bytu.

0
mazurk napisał(a):

Świeży biznes? Wydaje mi się, że zdecydowanie świeży nie jest...

Będę wdzięczny jak podasz mi przykład czegoś zdecydowanie świeższego, niż sprzedaż soli, budowanie domów, podkuwanie koni, lub tworzenie gier wideo, bym kreując moją przyszłą firmę, zdecydowanie nie brał się za tworzenie prehistorycznych lunaparków. Dzięki.

0

Zależy jak na to spojrzysz. Gamedev funkcjonuje już od długiego czasu, tylko że kiedyś było znacznie mniej wsparcia do wszystkiego, nie było takich technologii jak teraz.

0

@robluk3833
W zaleznosci jaka grafika, jezeli nic szczegolnego to potrzebujesz

  1. jednego animatora
  2. jednego grafika (przewaznie to sa OSOBNE OSOBY!)
  3. jednego programiste
  4. jednego muzyka (ale nie konicznie, bo mozesz kupic muzyke np z audiojungle)

Szachy klasyczne sa w miare proste do ogarniecia. Jezeli chodzi o rozgrywke Online to potrzebujesz tu kogos bardziej doswiadczonego (pisze tu o programiscie)

0
robluk3833 napisał(a):

Nie interesuje mnie marketing, tylko samo zaprogramowanie gry. Powiedzmy, że na początek, chciałbym stworzyć trójwymiarową wersje szachów online, gdzie:

Figury byłyby animowane.
W tle grała miła dla ucha muzyczka.
By gra była by instalowana na komputerze, ale działała przy połączeniu ze serwerem i oferowała rozgrywki online.

W jakich językach powinni specjalizować się programiści?

Tak zwięźle bo to trochę szerszy temat :-) Potrzebujesz napisać aplikację desktopową, pewnie pod Windows bo Linux jest mało popularny, aplikacja ta miałaby się łączyć z serwerem (i bazą danych), więc potrzebujesz jeszcze aplikację webową. Aplikację webową można by i napisać w PHP i byłoby fajnie, z tym że tu się zastanawiam nad komunikacją, może jakiś interfejs RESTful i dane w formacie XML albo w innym formacie. W szachach Twoje ruchy i ruchy Twojego zawodnika z którym grasz można po prostu zapisywać w bazie MySQL.

Aplikację desktopową można by nawet napisać w Lazarsie, do komunikacji można wykorzystać lnet (pakiet dla Lazarusa do łączenia się z serwerem), może też inne pakiety, w Lazarusie można napisać fajną gierkę szachy 3D. Może by też w C# (.NET, Windows Forms albo WPF), tak samo i JAVA SE, do wyboru, do koloru.

Dość obszerny zakres moim zdaniem. A co Ci da napisanie tej gry jak nikt nawet nie będzie wiedział o jej istnieniu?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1