Jak stworzyć własną grę 3D?

3

Jak stworzyć własną grę 3D ? Co sprawia że gry są szybkie ? Karta graficzna ? Czy np w Java za pomocą Graphic dało by się stworzyć grę 3D (wiem że nie) ?
Czy nie byłaby ona za wolna? Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku). Chodzi o to że nie chce mi się znowu spędzać czasu na nauce OpenGL czy DirectX bo chciałem też ćwiczyć assemblera a wczoraj z kolei uczyłem się XSD, DTD i XSD. A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)

4
Xix napisał(a):

A zależy mi na zostaniu sławnym zanim skończę gminazjum :)
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Poradnik:Jak_sta%C4%87_si%C4%99_s%C5%82awnym

1

Źle się do tego zabierasz. W tych czasach byle kto może napisać silnik graficzny, więc wcale nie gwarantuje sławy. Powiedz, ilu twórców silników graficznych znasz? No właśnie. Żeby osiągnąć sławę stwórz własny język programowania, napisz w nim własny system operacyjny i dopiero wtedy stwórz silnik graficzny na ten system. Do celów czysto marketingowych napisz grę typu Crysis (dużo efektów, wybuchów i laserów) jako demo swojego silnika. Wieczna sława gwarantowana.

0

Witam

Wydaje mi się że nad silnikiem graficznym rzadko pracuje jedna osoba.
Wyobraź sobie że robisz silnik. Robisz go sam, więc trochę Ci zajmie i teraz są dwie możliwości... Jeszcze w czasie tworzenia będziesz ciągle usuwał i dodawał nowe funkcje, co w końcu doprowadzi do niezrealizowania projektu. Lub zrobisz silnik który od nowości będzie przestarzały.
Na twoim miejscu zebrałbym garstkę osób, którym przyświeca ta sama idea i robić z nimi. Jeśli nie masz takiej możliwości to modyfikuj gotowe silniki, dodawaj swoje autorskie pomysły, rozwiązania. Może na tym nie zarobisz, ale nabierzesz doświadczenia, które jest ważne w pracy grupowej.

Pozdrawiam
Luki

0

@Xix

zapoznaj sie z Unity3d. Jest to najlatwiejszy silnik graficzny. Bez problemu wystarczy zeby zrobic to co potrzebujesz.

0

W takim razie skąd mógłbym się nauczyć Unity3D (ale nie książka) ?

0

z internetu ;)

0

https://unity3d.com/learn/tutorials/modules

ucz sie stad. To ich oficjalna strona

5

Wakacje się zaczęły i nastąpił nagły wysyp programistów pragnących sławy.

0

Ale jak sprawić by we JFrame wszystko się szybko rysowało gdybym się zdecydował na silnik graficzny :)

5

Nie wiem dlaczego ale po przeczytaniu tego wątku do razu przypomniało mi się to: ; D

1

Większość dnia myślę o moich programach aż pewnego dnia uznałem że mógłbym stworzyć własny silnik graficzny (w sensie taki od początku)

  • Algebra wektorów.
  • Algebra macierzy.
  • Transformacje geometryczne (skalowanie, rotacja, translacja).

Oraz silne podstawy matematyczne i znajomość jakiegoś nowoczesnego języka programowania na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym.

Jeżeli tego nie potrafisz to nie wróżyłbym Ci sukcesu w pisaniu własnego silnika 3D :P.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1