Ja sie wypowiem pod kątem c#, nie jestem pewien, czy są propertiesy w c++ (i jak one sie maja do tych z c#)
Otóż:
Deklaracja jest to, krótko mówiac, określenie że zmienna o takiej nazwie będzie takiego typu (ewentualnie można dodawać różne modyfikatory, które tą zmienną dodatkowo "dookreślają" - private/public, readonly, volatile itd). Warto tutaj odróżniać deklaracje od definicji (prowadzący moze być na to uczulony, skoro to pedant), definicja to przypisanie czegoś do zmiennej w momencie deklaracji (poźniej teoretycznie też, ale wtedy sie mowi raczej juz po prostu o pzypisaniu)
Event (w moim rozumieniu) jest to pewnego rodzaju mechanizm, ktory pozwala na wprowadzenie funkcjonalności powiadamiania o czymś, subskrypcji, reakcji na coś, co nie wiemy kiedy sie wydarzy itd
Property to taka specjalna konstrukcja, którą można troche rozumieć jako wypaśne pole składowe - pozwala ono na oprogramowanie operacji get/set na tej zmiennej
private: System::Windows::Forms::Button^ button1;
oznacza, ze zmienna o nazwie button1
bedzie typu Button
, która jest w przestrzeni nazw System::Windows::Forms
. Dodatkowo zmienna bedzie prywatna (dostepna tylko w tej klasie)
this->button1->TabIndex = 0;
w zmiennej button1
, ktora jest w obecnej instancji klasy (this
), przypisujemy 0
do jej wlasciwosci TabIndex
this->button1->Click += gcnew System::EventHandler(this, &Form1::button1_Click);
Przypisujemy handler do zdarzenia Click
obiektu button1
. Handlerem bedzie metoda (funkcja?) button1_Click
. W skrócie przypisanie handlera, to okreslenie, która metoda ma sie wywolac, jak to zdarzenie nastapi, czyli w tym przypadku, jak ktos kliknie w buttona