Wątek przeniesiony 2015-04-23 15:54 z C/C++ przez ŁF.

kąt pomiędzy linią a osią

0

Mam podany punkt i chcę policzyć jego odchylenie w osi z (kąt odchylenia od osi x, zwiększa się w przeciwną stronę niż kierunek wskazówek zegara) i jakoś nie udało mi się tego zrobić... patrzyłem na gotowe rozwiązania ale jakoś nie działają... Ktoś ma jakiś pomysł?

0

Narysuj to.

0
.        A(x,y)
.       /
.      /
.     /
.    /i__________________

i jest kątem pomiędzy 0 a 360, A jest punktem o pozycji x , y i jakoś chcę to policzyć ale na trygonometrii się za bardzo nie znam

dodanie znacznika <code class="none"> - @furious programming

0

Zrób to na wektorach, wylicz wektor dla punktu a, oraz dla wybranej osi względem której chcesz policzyć kąt. Zrób ich normalizacje, a następnie policz iloczyn skalarny wektorów.
W ten sposób uzyskasz wartość cos(i) jeżeli potrzebujesz konkretnej wartości i to po prostu policz z tego arccos(cos(i))

http://www.rozumiem-fizyke.yum.pl/wektor-jednostkowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Iloczyn_skalarny

0

Albo lepiej skorzystać z funkcji atan2 z cmath.

@up szybszy

0

dzięki działa! kompletnie nie rozumiem ale działa :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1