Pisząc jeszcze w ALLEGRO5 tworzyłem sobie menager plików który to do 2 vectorów wczytywał informację:
Load=[Font]
[Load/Fonts/font1.ttf]
EndLoad
Load=[Items]
[Nowa Gra]
[Wczytaj gre]
[Zakoncz]
EndLoad
Load=[Image]
[Load/Images/menu.png]
EndLoad
Do jednego vecotra nazwę jak [Images][Font] a do drugiego ścieżki do obrazków,czcionki itd. Potem do vectora textur ładowałem textury z podanych ścieżek i wyświetlałem podczas ekranu wejściowego po kolei obrazek z logiem itd. Gdy się skończyły to czyściłem kontener i przechodziłem do okna menu.
W SFML2 sprawa wygląda inaczej, co więcej słyszałem że nie powinno się ładować obrazków do vectorów. Poszukałem trochę i dowiedziałem się że powinno się tworzyć menager textów, taki jak jest podany na tej stronie:
https://www.binpress.com/tutorial/creating-a-city-building-game-with-sfml-part-3-textures-and-animations/125
Zauważyłem jednak że twórca tego kodu zamiast tileseta posiada każdą bitmape osobno (trawy,drzew,wody). Dodatkowo nie rozwiązuje to problemu dynamicznego wczytywania bitmap. Bo taki menager przypisuje do każdego stworzonego obiektu tile - bitmape, ale nie jest to kontener bitmap które mają być po kolegi wyświetlane jak to opisałem na początku, i często widzimy w grach. Jak to powinno być rozwiązane?