Wątek przeniesiony 2015-01-09 14:42 z przez ŁF. Powód: Wątek dotyczący podstaw

Wczytywanie z pliku tekstowego

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-04 19:21
Dddddd
0

Witam,
jestem w trakcie tworzenia projektu gry arkanoid.
Napotkalam jednak na swojej drodze problem, którego nie umiem rozgryzc. Otóż, chcę, aby klocki (bitmapy) byly wczytywane na plansze z pliku tekstowego.
Z gory dziekuje za pomoc

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 19:25
0

bitmapy z pliku tekstowego?
Jeżeli na pewno wiesz o co pytasz to zapoznaj się z formatami: http://pl.wikipedia.org/wiki/Portable_anymap


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 19:28
Dddddd
0

Mam bitmape ( jest to jeden klocek), a w pliku tekstowym jest np

******
AAAAAA
AAAAAA
AAAAAA
******
******
******

I chodzi mi o to, w jaki sposob wczytac ten plik, aby wyswietlala mi sie plansza z klockami

edytowany 1x, ostatnio: Shalom, 2016-12-13 18:26

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 19:33
0

Czym jest ten klocek?
Co oznaczają te litery A?
Co oznaczają te znaki kropek?
To nie jest forum wróżbitów, tu trzeba dokładnie wszystko opisać.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 20:37
0

to może ja rozwinę pytanie bo mam też z tym problem
w moim przypadku klocki w arkanoidzie nie są bitmapami ale mam specjalną funkcję, która rysuje prostokąty i wypełnia je kolorem

jeżeli w pliku tekstowym mam np.


A A A A A A
B B B B B B


to chcę aby po wczytaniu tego pliku tekstowego narysowało mi tą funkcją klocki w odpowiednich miejscach
myślnik oznacza brak klocka, a A i B to są klocki ale różne kolorami
nie jestem pewny jakie zmienne muszę zadeklarować i jak wczytać ten plik
myślałem np., żeby zrobic tablicę typu char[100] która by przechowywała numer danego klocka (licząć od lewego górnego rogu i lecąc w prawo), potem chciałem zadeklarować np int[b][4], gdzie b to numer klocka a komorki od 0-3 zawierają współrzędne konsoli wierzchołków prostokąta (potrzebne chyba później do określenia czy piłka się odbiła od jakies krawędzi)

mógłby ktoś mi pomóc, bo nie wiem czy mam dobry tok rozumowania, może ma ktoś jakiś lepszy pomysł?

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 20:53
0

Możesz plik nawet znak po znaku czytać. Absolutnie nie ma znaczenia jak czytać plik.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 20:58
0

z jakiej funkcji najlepiej korzystać do wczytywania pliku i odczytywania wartości?
jak pisałem sudoku to też miałem wczytywanie z pliku i używałem getline, tyle tylko że potem musiałem konwertować to ze stringa na inty bo getline działało mi tylko jak przypisywałem dane do stringa

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 21:08
0

getline też może być.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 21:31
0

mam jeszcze jedno pytanie
jeśli będę korzystał z funkcji get() do odczytywania znak po znaku i przypisywał to do tablicy charów to przypisze mi też spacje i enter
moje pytanie: jaki dać if na sprawdzenie czy dana komórka zawiera enter? będzie to znak ascii czy jakiś inny znak?

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 21:36
0

Czemu nie po prostu:

if(komórka == ' ' || komórka == '/n') {...}

?

Pozostało 580 znaków

2015-01-08 21:41
0

jesteś pewny, że "komórka == '/n' " zadziała w przypadku wczytywaniu z pliku
pytam, bo sam zbyt wiele nie robiłem z odczytywaniem z plliku

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0