Sumowanie wektorów co X kroków

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-02 18:23
0

Witam, otóż mam pewien problem z pracą na vectorach. Mam jeden wektor który ma długość X100, zaś drugi Y100. Aby łatwiej to było zobrazować, przyjmiemy, że jeden ma długość 900 (X=9), zaś drugi 300 (Y=3).
I chciałbym zrobić takie coś, aby dla trzech pierwszych pozycji odbywała się taka suma:

C.posX.push_back(A.posX[i] + B.posX[i]);

Zaś dla kolejnych 6 (różnica między X a Y) taka operacja:

C.posX.push_back(A.posX[i]); 

I potem znowu dla 3 suma, dla 6 samo podstawianie i tak w kółko.
Z tym, żeby X i Y nie mogą być stałe, liczby te będą podawane w programie.

Ma ktoś może jakiś pomysł jak to zrobić?

Pozostało 580 znaków

2015-01-02 18:40

Normalnie, prymitywnie, nie rozumiem z czym masz problem:

for(unsigned i=0,j=0,k=0,p=0;i<100;++i)
  {
   for(p=0;p<Y;++p) C.posX.push_back(A.posX[j++]+B.posX[k++]);
   for(;p<X;++p) C.posX.push_back(A.posX[j++]);
  }

Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
edytowany 1x, ostatnio: _13th_Dragon, 2015-01-02 18:41

Pozostało 580 znaków

2015-01-02 19:34
0

Heh, nie wpadłem na to :P Na kartkach sobie nawet zacząłem rozrysowywać jak to można zrobić, serdecznie dziękuję.

edytowany 1x, ostatnio: furious programming, 2015-01-02 20:26
Nie cytuj całego posta, jeśli piszesz zaraz pod nim! Niepotrzebnie wydłużasz wątek zmniejszając tym samym jego czytelność; - furious programming 2015-01-02 20:26

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0