Zaprogramowanie konstruktora w programie wyświetlającym tekst w konsoli

0

Cześć uczę się dopiero programować i zatrzymałem się na konkretnym problemie który notorycznie powtarza się w zadaniach mianowicie
treść zadania napisz tekst w różnej konfiguracji bla bla proste pętle ze Stringów
i teraz wykorzystaj Kod testujący:

DirectedString w1=new DirectedString("abrakadabra");// Konstruktor ok ok wyraz czaje nie ma problemu
DirectedString w2=new DirectedString("Yenta", DirectedString.PIONOWO());// Ale tego już nie kminie ??DirectedString.PIONOWO()??? 
System.out.println(w1);
System.out.println(w2);

i wynik

abrakadabra

Y
e
n
t
a

jak zaprogramować konstruktor i żeby po wpisaniu Dir...PIONOWO(); jako obiektu on zmienił ustawienie tekstu

pętla umiem jak coś.

for(int i=0 ; i<wyraz.length();i++)
 System.out.println(wyraz.charAt(i));

dodanie znacznika <code> - @furious programming

0

Na pewno PIONOWO(), a nie bez nawiasów?

0

a no sorki bez( ) czyli co to znaczy że to jest final static ? PIONOWO=0; np? ale co wtedy że w toStringu musze jakimiś if polecieć

0

No albo static albo enum to będzie ;] Ifa nie trzeba jeśli zrobisz mapę / enummap która dla takiego parametru zwraca obiekt który faktycznie zajmuje sie wypisywaniem. Więc sam kod wypisywania będzie w kilku innych klasach z identycznym interfejsem a nie w twojej głównej klasie.

0

Może lepiej jednak nadpisać toString() w przypadku pionowego napisu zwróci napis z enterem po każdym znaku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1