Odwrócone textury w OpenGL - co robię źle?

0

Witam,

Korzystam z biblioteki SOIL do załadowania bitmapy jako textury opengl, jednak po wyrenderowaniu klatki zamiast prawidłowo nałożonej textury widzę obraz odwrócony. Nie mam pojęcia gdzie tkwi błąd, może źle definiuję współrzędne?

static const GLfloat g_vertex_buffer_data[] = {
		-300.0f, -300.0f, 0.0f,
		-224.0f, -300.0f, 0.0f,
		-300.0f, -177.0f, 0.0f,
		
	};

	static const GLfloat g_uv_buffer_data[] = {
		0.0, 0.0,
		1.0, 0.0,
		0.0, 1.0,
	};

Nie zmieniałem żadnych ustawień na nawinięcie zgodne z ruchem wskazówek zegara itp.

0

Tak na szybko. W OpenGL tekstury wyświetla się od lewego dolnego rogu. Zatem w pliku powinna być odwrócona. Ale nie za bardzo znam się na tej bibliotece więc mogę się mylić.

0

No ale pokaż jak ładujesz tę bitmapę, jak ustawiasz teksturę...

Zatem w pliku powinna być odwrócona
Nie tyle w pliku, co w pamięci po załadowaniu i zdekodowaniu powinna być w kolejności od dolnego wiersza pikseli do górnego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1