Programowanie gier - Java vs C++

0

Witam. Proszę was o wypowiedź w którym języku lepiej programować gry Java czy C++ ,czy jakiś inny. Obecnie zacząłem się uczyć Javy bo z tym językiem zamierzam prawdopodobnie pracować w przyszłości nie koniecznie na rynku gier. Więc proszę o rzetelną wypowiedź.

0

C++.

0

Zależy jakie gry. Sprecyzuj. Na androida na przykład ogromna większość gier jest pisana w Javie. Silniki dużych gier są pisane w większości w C++, z powodów wydajnościowych; za to część kodu takich gier (np. interfejs, logika gry, wszystko co nie wymaga dużej szybkości działania) jest często tworzona w języku skryptowym, najczęściej jest to Lua. Gry bazowane na Unity są najczęściej pisane w C#.

0

Bardziej chodzi o duże gry na PC. Jest jakaś książka lub artykuł w sieci jak wygląda tworzenie komercyjnych gier?

2

duze gry (tak zwane AAA) na PC pisze sie w gotowych silnikach do gier jak CryEngine czy Unreal Engine
Rzadko jaka firma pisze silniki od zera... bo sie nie oplaca
Takze nie wazne na dobra sprawe od ktorego jezyka zaczniesz, chyba ze chcesz pisac wlasne silniki, to wtedy jedynie c/c++ (to sa dwa rozne jezyki!)
Unity NIE nadaje sie do gier AAA, ale do gier ktore nie sa tak wymagajace graficznie jak najbardziej

0

Ja to zamierzam pracować normalnie jako programista a programowanie gier traktować jako hobby, jednak jeżeli by dało radę chciałbym w przyszłości wydać jakąś gierke. :D

0

Jesli podchodzisz na poważnie to C++ .

0

Jeśli chcesz programowanie gier traktować jako hobby, to samemu albo z kilkoma ziomalami raczej Wiedźmina nie zrobisz :) Celuj w coś mniejszego i do tego raczej przyjemniejsze języki niż C++ ;)

0
PhanthomOfTheOpera napisał(a):

Bardziej chodzi o duże gry na PC. Jest jakaś książka lub artykuł w sieci jak wygląda tworzenie komercyjnych gier?

Takich książek jest całe mnóstwo.
Tutaj masz pewnego rodzaju punkt zaczepienia: http://www.tantalon.com/pete.htm

1

Polecam Unreal Engine 4.
https://www.unrealengine.com/
Robi się w nim od prostych gierek po największe produkcje AAA. Podstawy naprawdę nie są trudne. Krótka reklamówka:

W sieci masz dużo tutoriali, nie będziesz miał problemu z wprowadzeniem. Abonament kosztuje 19$/miech (moim zdaniem śmieszne pieniądze za taki kombajn), jest chyba darmowy abonament dla studentów (nie jestem pewien).

0

nie liczac tego syfu na komorki, to do gier pozostaje ci tylko C++. Mam na mysli jesli chcialbys pracowac dla Nintendo itp :P Powodzenia!

2

http://4programmers.net/Forum/1057610

tl;dr: Wybierz ten jezyk, ktory cie bardziej kreci.

0
Hrypa napisał(a):

Polecam Unreal Engine 4.
https://www.unrealengine.com/
Robi się w nim od prostych gierek po największe produkcje AAA. Podstawy naprawdę nie są trudne. Krótka reklamówka:

W sieci masz dużo tutoriali, nie będziesz miał problemu z wprowadzeniem. Abonament kosztuje 19$/miech (moim zdaniem śmieszne pieniądze za taki kombajn), jest chyba darmowy abonament dla studentów (nie jestem pewien).

0

A co masz przyjemniejsze do tworzenia gier niż C++ gamedevelop'erze ?

0

Duże gry pisane w C++ w tym momencie to porywanie się z motyką na słońce(osobiście wolę C, ale chyba mało popularne rozwiązanie w dzisiejszych czasach). Zanim weźmiesz się za takie projekty musisz się nauczyć wielu rzeczy (najlpiej programując co raz to bardziej rozbudowane gry). Ilość tego wszystkiego znacznie przekracza wysiłek nauczenia się języka programowania, więc raczej odradzam podejście, chcę się nauczyć języka programowania w którym będę pisał dużą grę. To brednia, bo jak będziesz na tym poziomie pewnie opanowanie nowego języka będzie dla ciebie proste i nieznaczące (no chyba, że coś naprawdę egzotycznego jak Haskell czy FORTH ;p). Tak więc odradzam C++ na początek. C, mimo, że jest dobrym językiem też odradzam na początku, bo do łątwych to on nie należy. Javę odradzam, bo to kiepski język. Tym bardziej, że fajną grę można napisać w czymkolwiek. Na początek może javascript? Bardzo fajny język zorientowany na interfejs. Może python + SDL?
I jak cię kręci programowanie gier to celuj to, a nie będziesz się marnował przy programowaniu jakiegoś biznesowego szitu!

0

[...] chcę się nauczyć języka programowania w którym będę pisał dużą grę. To brednia, bo jak będziesz na tym poziomie pewnie opanowanie nowego języka będzie dla ciebie proste i nieznaczące (no chyba, że coś naprawdę egzotycznego jak Haskell czy FORTH ;p).

To nie brednie, a ambitne plany :]

Ale to nadal nie zmienia faktu, że aby podjąć decyzję o napisaniu jakiejkolwiek sensownej gry (nie kółko i krzyżyk), trzeba znać dość dobrze dany język programowania; A jeśli się podejmuje nauki całkiem nowego języka, nie mając jeszcze dużej wiedzy z jakiegokolwiek innego, to trzeba brać pod uwagę, że potrzeba bardzo dużo czasu, aby po pierwsze nauczyć się dobrze programować w nowym języku, a po drugie poświęcić dużo czasu na stworzenie tej gry;

Rób co chcesz @PhanthomOfTheOpera, ale zanim stworzysz ciekawą grę do pogrania - minie jeszcze kilka lat.

0

Mogę wiedzieć o co tutaj się toczy dyskusja?

Autor tematu dostał odpowiedź, o ile jest to inteligentna osoba zauważył metafory typu "Daj sobie spokój" jeżeli chcesz pisać duże gry to zacznij je pisać i tyle język tylko c++ na PC, plus wykupienie silnika, chyba że chcesz swój? to jak dzisiaj zaczniesz wrócimy do tematu za jakieś 5 lat (firmy tracą niekiedy po 3 lata na rzeźbienie silnika gry). Co do hobby to radziłbym akwarystykę. Takie tematy są bardzo drażniące i chyba nie odpowiednie już w dzisiejszych czasach, "bo ludzi chcących programować przybywa wielu, ale uczących się tego za mało". Pierw opanuj język potem zadawaj pytania o grach bo jeżeli nie potrafisz na dzień dzisiejszy teoretycznie nic poza Console Aplication, to możesz się zdziwić ile tego tak na prawdę jest, bo gra to nie c++ tak jak facebook to nie php (mówię tutaj tylko o wykorzystaniu jednej techniki) tego jest masa plus oczywiście bardzo dobry angielski, i czas jaki musisz sam poświecić na to to 24/7.

a więc Book in hand c++

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1