Jestem na etapie stawiania pierwszych kroków w javie. Dostałem za zadanie stworzyć aplikację która liczy obwód oraz pole kwadratu (a,b), prostokąta (a) oraz trójkąta (a, b, c). W przypadku trójkąta dodatkowo program ma sprawdzić czy z podanych (przez użytkownika) liczb da radę zbudować trójkąt. Wszystko już mam praktycznie stworzone, jednak stoję przy tym sprawdzaniu poprawności trójkąta.
Kodowo wygląda to następująco:
trojkat.java:
package test;
public class Trojkat {
float a;
float b;
float c;
public Trojkat(float a, float b, float c){
this.a = a;
this.b = b;
this.c = c;
}
public float pole(){
float x = (a+b+c)/2;
return (float)Math.sqrt((x - a)*(x - b) * (x - c)*(x));
}
public float obwod(){
return this.a + this.b + this.c;
}
}
test.java
package test;
import java.util.Scanner;
public class Test {
public static void main(String[] args) {
( . . . )
float d;
float e;
float f;
System.out.println("Podaj bok 1 trójkąta:");
d = in.nextInt();
System.out.println("Podaj bok 2 trójkąta:");
e = in.nextInt();
System.out.println("Podaj bok 3 trójkąta:");
f = in.nextInt();
Trojkat t1 = new Trojkat(d, e, f);
System.out.println("Pole tego trójkąta wynosi: " + t1.pole());
System.out.println("Obwód tego trójkąta wynosi: " + t1.obwod());
}
}
Ma ktoś jakiś pomysł jak ugryźć ten problem?