Dwie klasy - zapis i odczyt plików do dwóch formatów

0

Zaczynam zabawę z programowaniem i moja wiedza jest dość skąpa wiec postanowiłem skorzystać z pomocy bardziej doświadczonych programistów.
Ale o co chodzi. Do rzeczy. Potrzebuję stworzyć dwie klasy, potrzebne do programu w którym będę zapisywał w pętli punkty 3D do dwóch plików jeden do pliku csv a drugi do formatu binarnego. Jak już wcześniej wspomniałem potrzebuję dwóch klas - obie klasy powinny w konstruktorze zawierać ścieżkę do pliku, a druga klasa jako drugi z parametrów musi mieć flagę bool - która będzie mówiła w jakim formacie plik będzie zapisywany. Pliki mają otwierać się w konstruktorze i zamykać w destruktorze. Druga klasa powinna zawierać metodę która posłuży do dopisywania punktów na koniec pliku w obu formatach w zależności od flagi podanej w konstruktorze.

Nie wiem jak zabrać się za takie zadanie. Proszę o jakieś wskazówki.

3

Problem w tym że tak słabo znasz programowanie jako takie że nie jesteś w stanie nawet poprawnie sformułować pytania.
Czy odróżniasz obiekt od klasy?
Wszystko co potrzebujesz to:

struct Point3D
  {
   double x,y,z; 
   Point3D();
   Point3D(double x,double y,double z);
  };
class Writer
  {
   private:
   bool bin;
   ofstream fout;
   public:
   Writer(const char *name,bool bin);
   ~Writer();
   void write(const Point3D &p);
  };

Oczywiście potrzebna jeszcze definicja metod.

0

Dobra napiszę co muszę zrobić bo źle sformułowałem swojego posta. Muszę napisać dwa programy. Pierwszy z nich będzie zapisywał zbiór punktów 3D, w tym samym czasie do dwóch plików w formatach binarnym i csv wykorzystując dwie instancje klasy1. Za to drugi program będzie odczytywał dane zapisane z formatu pliku binarnego wykorzystując klase2. A klasy powinny być stworzone w taki sposób by obie miały konstruktor z parametrami ścieżki do pliku z tym że klasa1 powinna jako drugi parametr przyjmować flagę bool informująca czy plik będzie zapisywany w formacie binarnym czy też w csv. Jak wcześniej wspomniał pliki mają być otwierane i zamykane w konstruktorze. Klasa1 powinna zawierać metodę dopisująca punkty 3D na koniec pliku w obu formatach w zależności od flagi podanej w konstruktorze. Klasa2 natomiast powinna zawierać metodę odczytująca która czyta wszystkie punkty z pliku binarnego i zapisuje je do tablicy.

0

No to ta druga będzie nazywać się Reader będzie mieć metodę read oraz składową typu ifstream czyli prawie to samo.

0

Dziękuję za rady już chyba sobie poradziłem z tym problemem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1