Projekt "saper" - organizacja kodu gry

0

Witam wszystkich :) mam pytanie/problem ;p Prosiłbym o wytłumaczenie mi go/odesłanie do odpowiedniego źródła, najlepiej jakiejś książki.

O co chodzi:

Postanowiłęm w ramach ćwiczeń napisać sobie prostego sapera z GUI korzystając z biblioteki Qt. Natknąłem się na taki problem
dotyczący organizacji kodu:

Jeżeli będę miał klasę Field odpowiadającą za jedno pojedyncze pole (będę miał też klasę Area zarządzającą wszystkimi takimi pojedynczymi polami na mapie,
oraz klasę Dealer która będzie w tę klasę Area w zależności od poziomu trudności ustawiać te pojedyncze pola), to czy klasa będąca graficzną reprezentacją takiego pola
powinna dziedzyczyć publicznie z klasy QPushButton oraz Field jednocześnie, bo według mnie jest to realcja typu "jest czymś"? Czy po prostu klasa głównego okna powinna zawierać klasę Area i zrobić to w ten sposób że jeżeli przycisk o współrzędnych w siatce x i y jest naciśnięty to Area powinna dokonać odpowiedniej modyfikacji na elemencie Field o współrzędnych x i y? A może klasa Field powinna dziedziczyć po QPushButton, a Area po QGridLayout? Nie wiem czy wyraziłem się dość jasno, więc jak coś to pytajcie :)

2

Lekcja na dziś: MVP i MVC :)
To twoje wielokrotne dziedziczenie byłoby błędem bo polegałoby na sklejeniu M z V.

0

Dziękuję Bardzo :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1