No to może ja spróbuję ;-)
Ale do tej pory byłeś raczej niewdzięczny...
Witam Wszystkich, przygotowałem moją listę pytań, jak by ktoś mógł rozwiać wątpliwości to będe wdzięczny :)
- Komponenty VLC to odpowiednik komponentów MFC ?
Generalnie tak, ale VCL jest dużo bardziej wygodniejsze i łatwiejsze w używaniu.
Poza tym jest od groma dodatkowych komponentów, zarówno wizualnych jak i niewizualnych...
BTW - nie ma czegoś takiego jak VLC, jest VCL czyli Visual component Library.
- .NET to komponenty które w założeniu maja być muli-platformowe?
.NET to .NET, a nie tylko jakieś komponenty. To całe środowisko programowania w maszynie wirtualnej od MS.
Naprawdę, napisano cale tysiące ton na ten temat - wystarczy poszukać...
A z tą wieloprogramowością to jest rożnie - na różnych systemach od MS .NET jest dostępny, w różnych wersjach i z różnymi możliwościami.
Na innych systemach, np. Linux, coś tam jest - np. MONO.
- Czy środowisko CodeBlocks posiada kreator formy? Jak odbywa się tworzenie aplikacji bez takiego kreatora (bez VLC ani MFC)?
Chodzi Ci o Code::Blocks? Ściągnij, zainstaluj i zobacz.
Ale generalnie - od wersji 13.12 posiada coś co zwie się wxSmith i jest to wizualny edytor GUI oparty na wxWidgts.
Ale do Delphi to on się ma jak daleki kuzyn z Kirgistanu... czy innego końca świata.
- Zapewne są jakieś dodatki ułatwiające tworzenie form dla C++ (Qt)? Jakie są warte uwagi?
Znam tylko jeden do Code::Blocks.
- W aplikacjach konsolowych też można było tworzyć proste interfejsy? Tylko jak to się nazywało (niestety nie pamiętam)
Ale w którym IDE?
W Delphi - nie można. Kiedyś była taka biblioteka do TurboPascala o nazwie TurboVision; ktos mi ostatnoi mówił, że to gdzieś tam żyje rozwijane przez pasjonatów - ale nie wiem.
- Niekiedy kontrolki mają opcje odrysowywania udostępnioną programiście np. StringGrid -> StringGrid1DrawCell. Co jeśli chciałbym przerysować graficznie np. Formę lub Button?
Zapewne trzeba nadpisać jakąś dziedziczoną procedurę ale skąd mam wiedzieć jaką. Próbowałem Paint ale nie do końca wyszło to co chciałem (odrysowuje, ale wtórnie).
No cóż... robisz to po prostu niewłaściwie i takie efekty.
6a. Przy wywoływaniu okna OpenGL trzeba było tworzyć ramkę potem okienko i utworzyć kontekst, ale nie chcę opisywać wszystkich zdarzeń, dodatkowo chciałbym mieć możliwość graficznej edycji i wstawiania innych komponentów na dowolnie odrysowanej formie (np. forma widmo lub konturowa).
Nie ma pojęcia o czym piszesz...