Jaka jest różnica między tymi 2 programami, chodzi mi o to czy lepiej używać składni takiej jak w 1 programie, czy w takim jak w 2 programie, polepsza to szybkość programu w przypadku 1 ?
1 program:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int tablica[5],i;
int *czerwony = &tablica[3], *zielony;
cout << "Mamy piecielementowa tablica\nWskaznik czerwony pokazuje na element o indeksie 3\n"
"Na ktory element ma pokazywac wskaznik zielony ? (0 - 4): ";
cin >> i;
if(i < 0 || i > 4) cout << "Nie ma takiego element w tej tablicy !";
else
{
zielony = &tablica[i];
cout << "Z przeprowadzonego porownania skaznikow\nczerwonego z zielonym wynika, ze:\n";
if(czerwony > zielony) cout << "zielony pokazuje na element blizej poczatku tablicy";
else if(czerwony < zielony) cout << "zielony pokazuje na element o wyzszym indeksie";
else cout << "zielony i czerwony pokazuja na to samo";
}
return 0;
}
2 program:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int tablica[5],i;
int *czerwony = &tablica[3], *zielony;
cout << "Mamy piecielementowa tablica\nWskaznik czerwony pokazuje na element o indeksie 3\n"
"Na ktory element ma pokazywac wskaznik zielony ? (0 - 4): ";
cin >> i;
if(i < 0 || i > 4) cout << "Nie ma takiego element w tej tablicy !";
else
{
zielony = &tablica[i];
cout << "Z przeprowadzonego porownania skaznikow\nczerwonego z zielonym wynika, ze:\n";
if(czerwony > zielony) cout << "zielony pokazuje na element blizej poczatku tablicy";
if(czerwony < zielony) cout << "zielony pokazuje na element o wyzszym indeksie";
if (czerwony == zielony) cout << "zielony i czerwony pokazuja na to samo";
}
return 0;
}