Witam ponownie :)
Dzięki za rady. Poczytałem trochę o ArrayList i wykorzystałem to do programu, czy taki kod jest w porządku?
import java.awt.Font;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.util.ArrayList;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
public class Eksperymenty extends JFrame implements ActionListener {
int ID = 0;
private int x;
public JLabel[][] tablica = new JLabel[5][5];
public JButton[][] tablica2 = new JButton[5][5];
ArrayList<JButton> lista = new ArrayList<JButton>();
ArrayList<JLabel> lista2 = new ArrayList<JLabel>();
public Eksperymenty(){
setSize(600,600);
setTitle("lel");
setLayout(null);
setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
int a=0;
int b=0;
for(int i=0; i<tablica2.length;i++){
a=50;
b=b+100;
for(int j=0; j<tablica2[i].length; j++){
tablica2[i][j]=new JButton("");
tablica2[i][j].setBounds(a, b-50, 100, 100);
add(tablica2[i][j]);
tablica2[i][j].addActionListener(this);
lista.add(tablica2[i][j]);
a=a+100;
tablica[i][j]=new JLabel("");
tablica[i][j].setBounds(a-80, b-50, 100, 100);
add(tablica[i][j]);
tablica[i][j].setFont(new Font("SansSerif", Font.BOLD, 80));
lista2.add(tablica[i][j]);
}
}
}
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
Object zrodlo = e.getSource();
int index;
index = lista.indexOf(e.getSource());
lista.get(index).setVisible(false);
if(ID==0){
lista2.get(index).setText("X");
ID=1;
}
else if(ID==1){
lista2.get(index).setText("O");
ID=0;
}
}
public static void main(String[] args) {
Eksperymenty app = new Eksperymenty();
app.setVisible(true);
}
}
Nie ma jeszcze mechaniki i szczerze mówiąc nie wiem jak się zabrać za sprawdzanie tych "elementów obok siebie" np. jeżeli będą 3 lub 4 takie same znaki obok siebie (w poziomie pionie i na ukos :) ) Gra się konczy...
dodanie znacznika <code class="java"> - furious programming