Witam, mam takie zadanie:
Zdefiniuj klasę LiczbaZespolona posiadającą dwa pola:
- float Re
- float Im
Przeładuj operator >> tak, aby służył do wczytywania z klawiatury liczb zespolonych (czyli
pary liczb), a następnie tworzył obiekt klasy LiczbaZespolona i wstawiał go do swojego
drugiego parametru.
Napisałem coś takiego:
#include<cstdio>
class LiczbaZespolona
{
float Re;
float Im;
}
friend istream& operator>> (istream&,LiczbaZespolona&);
istream& operator>> (istream &wejscie, LiczbaZespolona& ex)
{
wejscie >> ex.re >> ex.im;
return wejscie;
}
int main()
{
}
Mam problem z drugą częścią polecenia, tzn. tym, co ma robić przeładowany operator poza wczytywaniem liczb. Chciałem też zadeklarować operator jako funkcję zaprzyjaźnioną, żeby miał dostęp do całej klasy, ale kompilator czepia się o ten zapis. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.