Program do cieniowania trójkąta metodą Gourauda w asemblerze mipsa - obsługa pliku bmp

0

Chciałbym prosić o pomoc w napisaniu programu w asemblerze mips który ma przeprowadzać cieniowanie trójkąta metodą Gourauda. Wartości początkowe takie jak współrzędne wierzchołków i ich kolory mogę podawać wewnątrz programu, nie muszę ich wczytywać z pliku bmp, mam także założyć poprawny format danych. Mam jednak problem z organizacją obsługi pliku bmp, nie wiem mianowicie jak zapisywać w nim poszczególne piksele tak aby uzyskać zamierzony efekt, na przykład wyrysować trójkąt. Proszę o jakiś kawałek kodu bądź wskazówki jak napisać taki program.

0

Znam ogólny format pliku bmp. W swoim programie muszę użyć bufora w którym będę przechowywał obrazek, czyli będzie to bufor z zapisanymi po kolei danymi poszczególnych pikseli. Nie wiem tylko jak to obsługiwać i jak mogę odwoływać się do tych poszczególnych pikseli w całym bloku bufora.

0
index[x,y] = [(szerokość * y) + x ] * ilość_bajtów_na_piksel

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1