Tworzenie nowych obiektów za pomocą textboxa

0

Witam.

Chciałbym zastosować takie rozwiązanie, w oknie mam 2 kontrolki - textbox i przycisk. W programie przypuśćmy, że jest klasa Samochód.
Po wpisaniu w textboxa np. fiat i naciśnięciu przycisku chciałbym aby stworzył się obiekt fiat. Wiem że ma zostać wywołany konstruktor, ale jak pobrać ten text z text boxa?

Pozdrawiam, noob.

0

TextBox1.Text

0

Ale Textbox pobiera mi stringa a z niego nie da się zrobić obiektu - próbowałem takie coś

 samochod textBox1.Text = new samochod()
0

Nie do końca rozumiem, co chcesz zrobić. Jeśli masz klasę samochód, to nagle nie utworzysz klasy FIAT na podstawie tego co masz w TextBox. Nie utworzysz też zmiennej o nazwie z textBoxa, bo na etapie działania programu, nazwy zmiennych nie występują. Jedyne co możesz zrobić, to w konstruktorze dla samochodu przekazać string który określa jaki to samochód i potem używasz go w tym obiekcie. Możesz tez spróbować z Dictionary.

0

A co chcesz osiągnąć? Zmienną w programie o nazwie fiat? Czy obiekt typu Samochód, który będzie miał jakieś pole z wartością fiat?

0

O to ci chodzi?

using System;
using System.Collections.Generic;

public class Test
{
    delegate car maker();
	static Dictionary<string,maker> Creator=new Dictionary<string,maker>()
	{
		{"fiat",() => new fiat()},
		{"audi",() => new audi()},
		{"renault",() => new renault()},
	};
	public static void Main()
	{
		car C=Creator["audi"]();
	}
}

class car
{
}
  
class fiat:car
{
	public fiat() { Console.WriteLine("fiat"); }
}
  
class audi:car
{
	public audi() { Console.WriteLine("audi"); }
}
  
class renault:car
{
	public renault() { Console.WriteLine("renault"); }
}
0

Mam na myśli to, że mam klasę napisaną, nie ma ona obiektów ( referencji ), ale nie chciałbym tworzyć obiektów "W kodzie programu" tylko chciałbym je dodawać "przez program".
W tym rzecz, że nie chcę mieć w kodzie określonych już obiektów, tylko chiał bym je tworzyć za pomocą uruchomionego już programu, a textbox i button wydają mi się najbardziej intuicyjne do tego.

@_13th_Dragon
Nie o to mi chodziło = /

0

Takie rzeczy tylko w PHP

1
plewa1a2a3a napisał(a):

Mam na myśli to, że mam klasę napisaną, nie ma ona obiektów ( referencji ), ale nie chciałbym tworzyć obiektów "W kodzie programu" tylko chciałbym je dodawać "przez program".
W tym rzecz, że nie chcę mieć w kodzie określonych już obiektów, tylko chiał bym je tworzyć za pomocą uruchomionego już programu, a textbox i button wydają mi się najbardziej intuicyjne do tego.

Ty w ogóle wiesz co to jest klasa i obiekt?

class Samochod
{
    private string marka;
    
    public Samochod(string marka)
    {
        this.marka = marka;  
    }
}

W kodzie obsługi przycisku:

var nowySamochod = new Samochod(this.textBox1.Text);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1