Drzewo binarne wykorzystujące liczby Catalan'a

0

Witam.
Potrzebuję technicznego pomysłu na rysowanie drzewa binarnego w Lazarus'ie (Pascal/Delphi). W jaki sposób najlepiej tworzyć wierzchołki(okręgi) czy to z obrazku czy metodą ? Jak również połączyć wierzchołki strzałką ?

Podsyłam link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Catalan_number
I punkt fApplications in combinatorics

Dzięki.

0

To wszystko i tak zależy od Ciebie - chesz ręcznie rysować to rysujesz, chcesz bitmapki - malujesz je; Strzałka to nic innego jak trzy kreski, więc możesz je rysować jak chcesz; Zapoznaj się z zawartością klasy TCanvas, bo ją będziesz musiał wykorzystać (no chyba że wolisz WinAPI).

0

Dzięki za odpowiedź. A co myślisz o klasie TShape ? Była by lepsza w tym przypadku ?

0

Zależy w jakim przypadku;

Jeśli chcesz wyświetlać proste figury geometryczne to skorzystaj z tej klasy (to klasa komponentu); Jeśli chcesz rysować coś sam, np. obrazy, czy w jakikolwiek inny sposób malować coś bardziej skomplikowanego niż prostokąt czy elipsę - skorzystaj z klasy TCanvas i jej metod.

0

Ok. Chyba zdecyduję się na bitmapy. A powiedz mi jeszcze czy jest właściwość/metoda warstwy w klasie TBitmap ? Coś w stylu z-index w css :)

1

Oczywiście że jest - kolejność rysowania.

0

Spoko tak myślałem.
Czyli przykładowy kod najpierw narysuje elipsę, potem linie na niej tak ?

Canvas.Ellipse(0, 0, 50, 50);
Canvas.LineTo(50, 50);
0

@wolacinio - musisz brać pod uwagę kolejność rysowania, dlatego że każde kolejne rysowanie odbędzie się na "samej górze"; To co ma być na samym dole rysujesz pierwsze, a to co na samej górze - rysujesz na końcu; Nie wiemy dokładnie co chcesz narysować i za pomocą jakich metod, więc sam ustal kolejność.

0

Tak tak. O tym mówię. Dzięki za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1