Wklejone gotowe kody z C++ nie kompilują się - jaka jest tego przyczyna?

0

Witam od jakiegoś czasu podchodzę do nauki C++. Myślałem też nad C, ale większość moich znajomych poleca mi C++. Martwi mnie jedynie to, że korzystając z kompilatora Dev-C++ rzadko udaję mi się skompilować coś bez błędów. Teraz ogólnie staram się zrozumieć budowę C++, dlatego wklejam gotowe kody źródłowe i prawie w każdym wyskakuję błąd? - Chciałbym się dowiedzieć czy to przyczyna nieposiadania danych biblotek czy co innego?

Jeden z kodów, w którym wyskakuję error:

#include <iostream>
#include<math.h>

int pierwsza(int liczba)
{
    int licznik,wynik=1;
    liczba=abs(liczba); //modul liczby

    if (liczba!=2)
    {
        for (licznik=2;licznik<liczba-1;licznik++)
        {
            if (liczba%licznik==0)
            {
                wynik=0;
            }
        }
    }
    else
        wynik=0;

    return wynik;
}

main()
{
    int licz;
    cout<<"Podaj liczbe : ";
    cin>>licz;

    if (pierwsza(licz)==1)
    {
        cout<<"Liczba jest pierwsza.";
    }
    else
    {
        cout<<"Liczba nie jest pierwsza.";}
    }
}

Error w tej linijce:

liczba=abs(liczba); //modul liczby

dodanie znaczników <code class="cpp"> + sformatowanie kodu - Furious Programming

0
#include <cmath>
using namespace std;
0

Jaki sens ma odpalanie gotowych składni?
Nie lepiej znaleźć jakiś porządny kurs i nauczyć się od podstaw po kolei?
Albo przynajmniej nie kopiować a przepisywać Z GŁOWĄ żeby coś się nauczyć ?

Nic Ci to nie da że teraz ktoś Ci wskaże błąd bo za chwile wkleisz kolejny kod i znowu Ci wyskoczy error i nie będziesz wiedział co z tym zrobić. Zacznij od początku.
Najlepiej poszukaj czegoś na YT
I leć od podstaw.

0
eL napisał(a):

Jaki sens ma odpalanie gotowych składni?
Nie lepiej znaleźć jakiś porządny kurs i nauczyć się od podstaw po kolei?
Albo przynajmniej nie kopiować a przepisywać Z GŁOWĄ żeby coś się nauczyć ?

Nic Ci to nie da że teraz ktoś Ci wskaże błąd bo za chwile wkleisz kolejny kod i znowu Ci wyskoczy error i nie będziesz wiedział co z tym zrobić. Zacznij od początku.
Najlepiej poszukaj czegoś na YT
I leć od podstaw.

Nie po prostu na początek chciałem w ogóle zobaczyć jak wygląda praca z tym kompilatorem bo wcześniej uczyłem się języka skryptowego pawn by postawić serwer w sa-mp i trochę lua. Tu inaczej to wygląda i myślałem, że problem stoi po stronie kompilatora, albo brakuję jakichś bibliotek. Na pewno zacznę się uczyć od podstaw tylko chciałem na wszelki wypadek spytać ;)

0
_13th_Dragon napisał(a):
#include <cmath>
using namespace std;

kompilacja przebiegła pomyślnie. Jeśli można to zadam pytanie jeszcze jedno. Otwieram tą aplikację w konsoli i wyskakuję mi podaj liczbę i wpisuję naprzykład 2 i od razu mi się konsola zamyka, a chciałbym zobaczyć jaki jest komunikat po wpisaniu danej liczby. Da się tak zrobić czy po prostu program wtedy kończy swoją pracę?

0

#Odpalac aplikacje konsolowe w srodowisku do tego przeznaczonym, podpowiem - konsoli.
#Ogarnac sobie IDE, ktore po prostu wstrzymuje zamkniecie konsoli. W gruncie rzeczy kazde sensowne ma ten feature.

0
n0name_l napisał(a):

#Odpalac aplikacje konsolowe w srodowisku do tego przeznaczonym, podpowiem - konsoli.
#Ogarnac sobie IDE, ktore po prostu wstrzymuje zamkniecie konsoli. W gruncie rzeczy kazde sensowne ma ten feature.

Co możesz mi z tego polecić?

0

Ogarnac IDE, albo ogarnac konfiguracje swojego IDE. Tak jest prosciej, szybciej, lepiej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1