nauka c++ klasy

0

Witam
używając biblioteki allegro 4.2 uczę się pisać większy projekt w c++, moim celem jest stworzenie gry podobnej do bombermana
niestety zderzyłem się z problemem, do tej pory opanowałem programowanie strukturalne jednak do mojego projektu potrzebuje wykorzystać potęgę programowania obiektowego jaką możliwość dają klasy.
tak wygląda mój plik klasy:

class Player
{
public:
    int player_x;//wspolrzedne gracza
    int player_y;
    int bombs;//liczba bomb
    int hp;//zdrowie
    int dir;//zwrot gracza

    void movement();//poruszanie sie
    void borders();//ograniczenie przesunięcia do krawędzi
    void place_bomb();//stawianie bomb
    Player()//konstruktor
    {
        player_x=5;
        player_y=5;
        bombs=5;
        dir=0;
        hp=100;
    }
};
void Player::movement()
{
    if(key[KEY_RIGHT])
    {
        player_x++;
    }
    if(key[KEY_LEFT])
    {
        player_x--;
    }
    if(key[KEY_UP])
    {
        player_y--;
    }
    if(key[KEY_DOWN])
    {
        player_y++;
    }
    if(key[KEY_SPACE])
    {
        place_bomb();
    }
}
void Player::borders()
{
    if(player_x<0){player_x=0;}
    if(player_x>800){player_x=800;}
    if(player_y<0){player_y=0;}
    if(player_y>600){player_y=600;}
}
void Player::place_bomb()
{
    Bombs bomb;
    bomb.bomb_x=player_x;
    bomb.bomb_y=player_y;
}

class Bombs
{
public:
    int bomb_x;
    int bomb_y;
    int bomb_time;
    int bomb_power;

    void detonate();

};

moim celem jest stworzenie możliwości stawiania wielu bomb w miejscu gdzie był gracz przy użyciu klawisza spacji.
Pytanie 1:
jak tworzyć obiekty klasy bombs by można było stawiać więcej niż 1 bombę

0

Uzyc kolekcji, najpewniej std::vector<T>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1