Witam
używając biblioteki allegro 4.2 uczę się pisać większy projekt w c++, moim celem jest stworzenie gry podobnej do bombermana
niestety zderzyłem się z problemem, do tej pory opanowałem programowanie strukturalne jednak do mojego projektu potrzebuje wykorzystać potęgę programowania obiektowego jaką możliwość dają klasy.
tak wygląda mój plik klasy:
class Player
{
public:
int player_x;//wspolrzedne gracza
int player_y;
int bombs;//liczba bomb
int hp;//zdrowie
int dir;//zwrot gracza
void movement();//poruszanie sie
void borders();//ograniczenie przesunięcia do krawędzi
void place_bomb();//stawianie bomb
Player()//konstruktor
{
player_x=5;
player_y=5;
bombs=5;
dir=0;
hp=100;
}
};
void Player::movement()
{
if(key[KEY_RIGHT])
{
player_x++;
}
if(key[KEY_LEFT])
{
player_x--;
}
if(key[KEY_UP])
{
player_y--;
}
if(key[KEY_DOWN])
{
player_y++;
}
if(key[KEY_SPACE])
{
place_bomb();
}
}
void Player::borders()
{
if(player_x<0){player_x=0;}
if(player_x>800){player_x=800;}
if(player_y<0){player_y=0;}
if(player_y>600){player_y=600;}
}
void Player::place_bomb()
{
Bombs bomb;
bomb.bomb_x=player_x;
bomb.bomb_y=player_y;
}
class Bombs
{
public:
int bomb_x;
int bomb_y;
int bomb_time;
int bomb_power;
void detonate();
};
moim celem jest stworzenie możliwości stawiania wielu bomb w miejscu gdzie był gracz przy użyciu klawisza spacji.
Pytanie 1:
jak tworzyć obiekty klasy bombs by można było stawiać więcej niż 1 bombę