Jak wyzerować strukturę w strukturze?

0

Hej. Mam we własnym typie strukturę.

struct figura_wymiary {
	int x;
	int y;
	int z;
};

typedef struct {
	int					jest_przestrzenna;
	char				   *nazwa;
	int					pole;
	int					objetosc;
	struct figura_wymiary	wymiary;
} figura_t;

Mam do tego taki ala "konstruktor" -funkcję, która używa malloca i zwraca nam wskaźnik na naszą nową figurę.

figura_t* figura_stworz(const char *nazwa_figury) {
	figura_t *figura = malloc(sizeof(figura_t));
	/* .. malo wazna reszta i.. */
	figura->wymiary = { 0 };  //to nie dziala
}

Chciałabym aby elementy w strukturze figura_wymiary były zerowane (bądź np. o konkretnej wartości). Niestety to co działa przy obiektach typu strukturowego tutaj jakoś nie chce mi działać (>_<). Macie może jakiś pomysł ? kod i przykład uproszczony, ale mam z tym realny problem ;.

1
figura->wymiary.x=0;
figura->wymiary.y=0;
figura->wymiary.z=0;

lub

figura_wymiary fw={0,0,0};
figura->wymiary=fw;
3

użyj calloc zamiast malloc.
zeruje pamięć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1