Czego użyć do gry tekstowej?

0

Chciałabym napisać małą grę tekstową w której wybieramy jedną z dwóch możliwości. Grę można by przejść w 5, 10 minut czytając wszystko. Mam ogarnięte podstawy pascala ale nie za bardzo wiem jaki sposób wykorzystać do tej gry do trzymania wyborów i ich konsekwencji. Narysowałam na próbę coś takiego z głupkowatą historyjką http://obrazki.elektroda.pl/9800499700_1387318914.jpg
To drzewo rozrasta się masakrycznie, najpierw 2 wybory, następnie 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512. Głupotą byłoby gdybym miała pisać 512 lub 2048 osobnych historii. Kurczę, muszę w tych drzewkach w pewnym miejscu zrobić przejście do innych części historii i muszę też niektóre gałązki zakończyć jednym zdaniem i napisem "KONIEC GRY", inaczej będę musiałą pisać setki, tysiące historyjek.

Później sobie stworzę jakieś drzewko normalnej historii którą chiałabym umieścić w grze ale już teraz chciałabym wiedzieć w czym mam trzymać te wybory A, B i konsekwencje wyborów. Mam zrobić tablice dwie, jedną trzymającą wypisane wybory A i B, a w drugiej tablicy historyjki dla tych wyborów? Czy będzie łatwo na tym operować? Nie chciałabym mieć śmietnika w kodzie dlatego wolałam tu temat założyć i was zapytać o radę. Myślę że ktoś na tym forum pisał gry tekstowe i mi doradzi. Pozdrawiam was serdecznie.

0

Po pierwsze uprość ten graf, jest dwie ucieczki w tym drzewku więc można je połączyć.
Każdą z tych historyjek można zamknąć w taki odrębny ciąg z którego znowu wchodzimy w "nurt główny" z odpowiednimi punktami doświadczenia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1