Przekazywanie klasy jako argumentu do funkcji

0

Cześć

Od paru dni siedzę nad napisaniem gry (proste RPG) i nie mogę sobie poradzić z jedną rzeczą.
Mianowicie zrobiłem kilka plików *.h, do których powpisywałem funkcje i definicje klas dla porządku, a najważnieszy obiekt (z paramertami gracza) utworzyłem w głównym programie (jako globalną).

Chciałbym teraz móc w funkcjach zmieniać wartości zapisane w oryginalnym obiekcie.

Próbowałem (przykładowa funkcja)

void funkcja (klasa obiekt1)
{
obiekt1.liczba = 1;
}

Wydaje mi się, że nie działa to tak jak powinno (zmienia wartości tylko w funkcji). Czy to zrobić w jakiś sposób bez użycia wskaźników?

Pozdrawiam
Piotrek

PS. Jeśli nie to co napisałem jest niejasne, to postaram się doprecyzować.

1

&

0

Czyli mam rozumieć, że nie ma wyjścia innego niż wskaźniki?
To od razu zapytam:
Mam klasy (klasa1 i klasa2).
Obiekt klasy1 ma jako jeden z elementów tablicę obiektów klasy2.
Jak wyglądałoby odwołanie do którejś ze zmiennych klasy2 przez wskaźniki?

Chodzi mi o sytuację:

obiekt_klasy1.obiekt_klasy2[5].zmienna;

dodanie znacznika <code class="cpp"> - fp

1

Przez wskaźnik: fun(TablicaKlasy2+i); // lub fun(&TablicaKlasy2[i]);
Przez referencje: fun(TablicaKlasy2[i]);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1