Gra 2D na prace inżynierską - jaki framework polecacie?

0

Witam wszystkich!

Na prace inżynierska zdecydowałem zrobić bardzo prostą strzelczankę 2D (Contra, Metal slug, Soldat).

Będę pisał w C#. Głównym powodem jest to że szukam pracy w C# i na pewno by mi ten projekt pomógł.
Znam też trochę c++ (wskaźniki, programowanie obiektowe..).
Może dokładnie opisze o co mi chodzi w tej grze.

Sterowanie: spacja, s, a, d, (skok, kucanie, lewo, prawo) celowanie i strzelanie myszką.
Widok z boku jak to w platformówkach.
Myślałem nad areną w której powiedzmy max 8 graczy mogło by się tłuc.
Muzykę sam napisze a nad dźwiękiem to już pomyślę jak będzie to już jako tako działało.

Więc jaki Framework/Api myście mi polecili? Może jakąś książkę do przeczytania?
Wiem że dużo w necie jest na ten temat nawet na tym forum ale nie wiem co wybrać do mojej gry.

Z góry dzięki,
Pozdro!

1

mozesz obadac takze Unity

0

Miałem styczność w XNA na WP7. Jest spoko ale już nie będzie wspierany przez MS.
Co do Unity to narzędzie wygląda świetnie. Naprawdę super sprawa. Musze tylko pogadać promotorem czy mogę w tym robić.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

3

Czy szukasz pracy jako programista gier w C#? Chyba lepiej jakbyś zrobił jakąś aplikację bazodanową będziesz miał więcej firm do wyboru. Nie ważne w czym programujesz, ważniejsze co programujesz.

Nie zatracaj się w jakiejś technologii tylko ze względu na profity (prostota, wsparcie itp.). Jeśli chcesz robić gry w jakiejś firmie, to zajmij się technologiami, których się do tego używa, a nie np. "zrobię sobie grę w Pythonie, bo lubię gry i pracę w Pythonie", a w Pythonie w firmach zazwyczaj używa się Django, wiadomo do czego :D Także jeśli chcesz zabłysnąć przed pracodawcą zatrudniającym szarpaczy C, to tworzeniem gier nie zrobisz na nim takiego wrażenia jak rzeczami, które są wymagane na dane stanowisko.

0

Szukam pracy oczywiście w aplikacjach Bazodanowych Asp.NET, Linq itp ale to chciałem zrobić dla siebie i przy okazji trochę bardziej nauczyć się c#.
Czy chciałbym robić kiedyś profesjonalne gry? Sam nie wiem.

0

A dlaczego rezygnujesz z XNA ? Może i nie jest już rozwijane, ale jak sam napisałeś - jest spoko. Do nauczenia się C# akurat :) Moja praca inżynierska to była strzelanka 2D napisana właśnie w XNA. Jeśli masz zamiar robić gry "indie" to tak naprawde nieważne jaki język wybierzesz, jeśli chciałbyś pracować w dużych firmach przy produktach AAA to już warto znać C++ oraz jakiś silnik.

0

Wiesz chciałbym nauczyć się czegoś nowego. A w XNA bawiłem się trochę. Ponga zrobiłem i parę testów animacji itp :)
Kolega zaproponował Unity i podoba mi się, bardzo fajne narzędzie i dziękuje za propozycje :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1