Gdy wyświetlam tekst za pomocą glRasterPos2d to otrzymuje
glRasterPos2d( x, y );
Ale gdy robię zoom funkcją glScaled to otrzymuje
glScaled( Zoom,Zoom,0 );
Jakiej funkcji mam użyć aby tekst nie zmieniał położenia?
Gdy wyświetlam tekst za pomocą glRasterPos2d to otrzymuje
glRasterPos2d( x, y );
Ale gdy robię zoom funkcją glScaled to otrzymuje
glScaled( Zoom,Zoom,0 );
Jakiej funkcji mam użyć aby tekst nie zmieniał położenia?
pokaż jak robisz viewport i macierz przekształcenia.
void Reshape( int width, int height )
{
// obszar renderingu - całe okno
glViewport( 0, 0, width, height );
// wybór macierzy rzutowania
glMatrixMode( GL_PROJECTION );
// macierz rzutowania = macierz jednostkowa
glLoadIdentity();
// nie wiem co tu wpisać :)
//gluPerspective( angle, 1.333, 1,15.0 );
// wysokość okna większa od wysokości okna
if( width < height && width > 0 )
glFrustum( - 2.0, 2.0, - 2.0 * height / width, 2.0 * height / width, 1.0, 15.0 );
else
// szerokość okna większa lub równa wysokości okna
if( width >= height && height > 0 )
glFrustum( - 2.0 * width / height, 2.0 * width / height, - 2.0, 2.0, 1.0, 15.0 );
// generowanie sceny 3D
Display();
}