Co dalej robic

0

Witam,
gdzieś tu jakiś czas temu rzucił mi się pewien post w oczy. Ktoś pisał do kogoś, żeby odezwać się na PW a ta osoba sprawdzi znajomość jezyka i powie co dalej robić, czego się uczyć.
Pisałem trochę w C++, potem SFML, Allegro. Jeśli ktoś byłby tak miły o pokierowanie co dalej. Chciałbym dobrze nauczyć się jakiejś biblioteki graficznej, może zrobić jakąś gierkę 2d, potem 3d.
Dziękuje.

0

Z tego co pamietam, to byl on: @fasadin (Jesli zle pamietam, to przepraszam :P)

Jak chcesz nauczyc sie jakiejs biblioteki graficznej to sa do tego 2 kroki:
-> wybor biblioteki graficznej
-> nauczenie sie wybranej w poprzednim punkcie biblioteki

Naprawde nie mam pojecia z czym masz problem ;> Chcesz cos napisac to sie za to wez i napisz, nie wiesz jak cos napisac, to powiedz czego nie wiesz, i tyle ;)

0

Możesz zabrać się za OpenGL lub directX. Ogarnij sobie podstawy WinApi to będzie Ci łatwiej.

0

A z czego polecacie uczyć się OpenGla? Bo pogrzebałem trochę i niektórzy piszą, że dane wersje kursów są stare i są tam rzeczy których nie powinno się używać i trochę się pogubiłem z czego czerpać wiedzę.
Pozdrawiam.

0
  1. W OpenGL 4 jest okolo 150 funkcji (kompletnie na oko :)), wiec to takie problem nie jest sprawdzic co dana funkcja robi i do czego moze sie przydac.
  2. http://lazyfoo.net/tutorials/OpenGL/index.php, http://nehe.gamedev.net/.
  3. Jak ktos lubi czytac papier, to tutaj jest zestawienie ksiazek traktujacych o tej tematyce: http://www.opengl.org/documentation/books/
  4. Polece od siebie: http://www.amazon.com/books/dp/0321552628
1

A z czego polecacie uczyć się OpenGla? Bo pogrzebałem trochę i niektórzy piszą, że dane wersje kursów są stare i są tam rzeczy których nie powinno się używać i trochę się pogubiłem z czego czerpać wiedzę.

Tu coś pisałem o nowym/starym OpenGL: :P
Kursy/ebooki OpenGL

Ja pisałem i w jednym i w drugim, shadery potrafią być bardzo przyjemne (wiadomo co się dzieje, nie ma żadnych magicznych flag a i maszyna stanów rzadziej atakuje), ale mimo wszystko na początek warto zacząć od starego, dobrego, openGLa 1.0/2.0.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1